ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 66号

韓国の大学入試における多面的評価 : 「学生簿中心選考」評価を中心に

https://doi.org/10.15027/44802
https://doi.org/10.15027/44802
92d4b2ec-446a-4164-affd-6f147c30eba8
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_66_11.pdf BullGradSchEducHU-Part3_66_11.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 韓国の大学入試における多面的評価 : 「学生簿中心選考」評価を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル The Evaluation of Korean College Entrance Examinations: The Possibility of Student Record Admission
言語 en
作成者 小川, 佳万

× 小川, 佳万

ja 小川, 佳万

en Ogawa, Yoshikazu

Search repository
姜, 姫銀

× 姜, 姫銀

ja 姜, 姫銀

en Kang, Heeeun

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 South Korea
主題
主題Scheme Other
主題 College Entrance Examination
主題
主題Scheme Other
主題 Evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 Student Record
主題
主題Scheme Other
主題 韓国
主題
主題Scheme Other
主題 大学入試
主題
主題Scheme Other
主題 評価
主題
主題Scheme Other
主題 学生簿
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 College entrance examinations emphasize the importance of student records as key admission material with the expansion of both recommendation exams and admission office exams in Japan. While it is common for institutions to only focus on the grade point average of applicants, they do not typically evaluate students’ performance in other activities during high school. Dealing with the issue of student records, this paper will focus on two Korean universities as case studies, and discuss how they evaluate such records. Korean universities have various admission routes, one of them being student record admission, which is becoming more popular with Korean universities. The Korean government has issued guidelines regarding how to use these records but does not provide much detail on matters at an institutional level. Their research results, or practices, will be considered to be useful references for Japanese universities. A key finding in this study is two clear patterns in the use of student records in the admission process. One university places a greater emphasis on academic abilities rather than on non-academic areas such as ‘passion to specific academic fields’, ‘character’, ‘leadership’, and ‘creativity’. In contrast, the other university emphasizes non-academic areas over academic ones. A further finding is that both universities eventually give a score for both academic and non-academic areas using a 1-point scale, even if they first just look at grades. While the universities set apparent criteria for marking to avoid prejudice by examiners, the process is essentially the same as the traditional scoring systems. This clearly suggests continuing importance of the 1-point scale in the examinations.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費JP15H05197の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44802
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 66, p. 11-19, 発行日 2017-12-22
旧ID 44802
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:22:10.252159
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3