WEKO3
アイテム
保育室における物的環境に関する研究 : 保育者による変化・維持に着目して
https://doi.org/10.15027/41650
https://doi.org/10.15027/416506136b846-640f-4271-9772-f483a10b783b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 保育室における物的環境に関する研究 : 保育者による変化・維持に着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Material Environment in a Kindergarten Classroom : Changing and Maintenance of the Classroom Environment by Teachers | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
淀澤, 真帆
× 淀澤, 真帆
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | material environment | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | design of environment | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | change | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | maintain | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | classroom | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 物的環境 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 環境構成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 変化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 維持 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 保育室 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The current study investigated the ways that kindergarten teachers change or maintain the environment in a classroom, and the relationship between their choices to do so. Specifically, we examined the way that teachers react to the surfaces of walls, picture book racks, and tatami corners which have tatami mats, a round table, sofas, and a play kitchen. Case study data were collected through photographs and observations of childcare in kindergarten classrooms. They were put in chronological order and qualitatively analyzed. The results revealed a range of visible and invisible ways that teachers changed or maintained their classroom environments. The data also revealed a relationship between the teachers’ decision to change or maintain the classroom environment. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/41650 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 73 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 65, p. 73-80, 発行日 2016-12-22 |
|||||||||
旧ID | 41650 |