WEKO3
アイテム
発展途上国の教師教育者に対する職能開発支援のあり方 : 広島大学とドミニカ共和国との共同プロジェクトの経験から
https://doi.org/10.15027/36678
https://doi.org/10.15027/36678738d487f-e4cd-4f9e-8500-8a24b1d16d32
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 発展途上国の教師教育者に対する職能開発支援のあり方 : 広島大学とドミニカ共和国との共同プロジェクトの経験から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Constructing a Model of Teacher Educators’ Professional Development in Developing Countries : A reflective consideration of a joint project between Hiroshima University and Dominican Republic | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
岡村, 美由規
× 岡村, 美由規
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teacher educators | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | professional development | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | developing countries | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | lesson study | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教師教育者 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 職能開発 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発展途上国 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 授業研究 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The broad purpose of this article is two-fold: first, to grasp a general picture of a research trend on teacher educators’ professional development which addresses their roles, functions, expertise and models of professional development for teacher educators; and second, to forward the idea of applicability of the Lesson Study as a model of teacher educators’ professional development in developing countries’ contexts, through examining a joint project having been conducted between Hiroshima University and Dominican Republic from 2010 to 2015. The article shows that special considerations are needed when a teacher educators’ professional development is carried out in these countries, which is derived from its progress of upgrading teacher education from normal schools level to university level. Also, it was found out that the Lesson Study itself could hardly have effects on improving the teaching practices without institutional support and individual teachers’ readiness toward lesson analysis, which is differ from Japanese context. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/36678 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 121 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 63, p. 121-130, 発行日 2014-12-19 |
|||||||||
旧ID | 36678 |