ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 63号

発展途上国の教師教育者に対する職能開発支援のあり方 : 広島大学とドミニカ共和国との共同プロジェクトの経験から

https://doi.org/10.15027/36678
https://doi.org/10.15027/36678
738d487f-e4cd-4f9e-8500-8a24b1d16d32
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_63_121.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_63_121.pdf (855.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 発展途上国の教師教育者に対する職能開発支援のあり方 : 広島大学とドミニカ共和国との共同プロジェクトの経験から
言語 ja
タイトル
タイトル Constructing a Model of Teacher Educators’ Professional Development in Developing Countries : A reflective consideration of a joint project between Hiroshima University and Dominican Republic
言語 en
作成者 岡村, 美由規

× 岡村, 美由規

ja 岡村, 美由規

en Okamura, Miyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teacher educators
主題
主題Scheme Other
主題 professional development
主題
主題Scheme Other
主題 developing countries
主題
主題Scheme Other
主題 lesson study
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育者
主題
主題Scheme Other
主題 職能開発
主題
主題Scheme Other
主題 発展途上国
主題
主題Scheme Other
主題 授業研究
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The broad purpose of this article is two-fold: first, to grasp a general picture of a research trend on teacher educators’ professional development which addresses their roles, functions, expertise and models of professional development for teacher educators; and second, to forward the idea of applicability of the Lesson Study as a model of teacher educators’ professional development in developing countries’ contexts, through examining a joint project having been conducted between Hiroshima University and Dominican Republic from 2010 to 2015. The article shows that special considerations are needed when a teacher educators’ professional development is carried out in these countries, which is derived from its progress of upgrading teacher education from normal schools level to university level. Also, it was found out that the Lesson Study itself could hardly have effects on improving the teaching practices without institutional support and individual teachers’ readiness toward lesson analysis, which is differ from Japanese context.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36678
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 121
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 63, p. 121-130, 発行日 2014-12-19
旧ID 36678
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:15:35.397902
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3