ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 62号

ケースメソッド教育の実践を支える組織的サポートに関する研究 : ハーバード・ビジネス・スクールと慶應義塾大学ビジネス・スクールの事例から

https://doi.org/10.15027/35398
https://doi.org/10.15027/35398
eb71ab67-18dd-4b77-bbfd-d30ca590bb97
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_62_69.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_62_69.pdf (540.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ケースメソッド教育の実践を支える組織的サポートに関する研究 : ハーバード・ビジネス・スクールと慶應義塾大学ビジネス・スクールの事例から
言語 ja
タイトル
タイトル Study on Institutional Support of Practice of Case Method Education : Cases at Harvard Business School and Keio Business School
言語 en
作成者 竹内, 伸一

× 竹内, 伸一

ja 竹内, 伸一

en Takeuchi, Shinichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Case Method of Instruction, Institutional Support, Management for Teaching and Learning, Harvard Business School, Keio Business School
主題
主題Scheme Other
主題 ケースメソッド教育
主題
主題Scheme Other
主題 組織的サポート
主題
主題Scheme Other
主題 教学マネジメント
主題
主題Scheme Other
主題 ハーバード・ビジネス・スクール
主題
主題Scheme Other
主題 慶應義塾大学ビジネス・スクール
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The instructors who use the case method are clearly required to bear a heavier burden of class preparation compared to regular lecture-style classes. Through examining examples of the two representative business schools that have been practicing school-wide case method education in the US and Japan?Harvard Business School (HBS) and Keio Business School (KBS), this study clarifies the institutional support system and mechanism that are functioning in both schools in support of the activities of individual instructors outside class hours for the purpose of improving class quality. Study results confirm that three types of institutional support measures are in place and functioning effectively at both HBS and KBS: 1) acquisition of teaching skills with cases; 2) case writing; and 3)preparation of case analysis and class planning. With the measures, programs using the case method can succeed in producing future managers, which is the school mission of both schools. Institutional support of both schools has been characterized by a shift of focus from informal and irregular support at early stages to formal and regular support as the schools expand and build on their history. In addition, the institutional support is on the basis of culture of teaching, which has been influenced by school founders and key persons as well as in their published works. This study implies that "the quality of education can be improved only when institutional measures and efforts are undertaken to ensure the effectiveness of a teaching method," rather than dependent on simple "selection of an appropriate teaching method". This finding will help deepen discussion on "management for teaching and learning," a topic that has begun to receive more attention among educational researchers in recent years.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35398
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 69
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 62, p. 69-78, 発行日 2013-12-20
旧ID 35398
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:11:57.453310
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3