ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 60号

大学の社会貢献をめぐる省察 : パワー・インバランスの視点から

https://doi.org/10.15027/32153
https://doi.org/10.15027/32153
b5c5a680-503e-4035-a0d3-115d1fcd22b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_60_1.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_60_1.pdf (431.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学の社会貢献をめぐる省察 : パワー・インバランスの視点から
言語 ja
タイトル
タイトル Reflection on the Community Service by University from the Viewpoint of Power Imbalance
言語 en
作成者 小池, 源吾

× 小池, 源吾

ja 小池, 源吾

en Koike, Gengo

Search repository
天野, かおり

× 天野, かおり

ja 天野, かおり

en Amano, Kaori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 university extension
主題
主題Scheme Other
主題 the third function of university
主題
主題Scheme Other
主題 university-community partnership
主題
主題Scheme Other
主題 power imbalance
主題
主題Scheme Other
主題 participatory action research
主題
主題Scheme Other
主題 大学開放
主題
主題Scheme Other
主題 第三の機能
主題
主題Scheme Other
主題 パートナーシップ
主題
主題Scheme Other
主題 パワー・インバランス
主題
主題Scheme Other
主題 参加型アクション・リサーチ
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Education is viewed as essential for the development of humans, but it does not necessarily bring about happiness. Depending on the aim and method, education can be a source of good or bad. At a glance, this meaning reflects what has come to be seen as a self-evident truth. The same thing can be said about the community service by university. These days, when promoting the community service by university, the persons concerned extol the "university-community partnership" together. Through the equal basis of university with the community, a mutually beneficial relationship is stressed. However the construction of such a relationship is by no means simple. This is because the university came to occupy a position of overwhelming superiority over the community in terms of knowledge, personnel and material resources. This power imbalance currently remains unchanged. Moreover, as universities pursue universality, which is to say universal knowledge, their fundamental characteristics differ from those of the community from the start, which pursues local knowledge. If we consider it acceptable to introduce the authoritative knowledge accumulated in universities into the community with disregard for this fact, it will probably result in the reproduction of relationship of "ruler and subject" between the University and the community on an expanded scale. Above all else, in resolving the issue of power imbalance we must first attempt a paradigm shift concerning knowledge. Accordingly in this research, the possibility of Participatory Action Research was discussed. For as long as the University or the community are in opposition, a power imbalance in operations and administration will be inevitable. In response to this problem the introduction and usage of intermediaries is proposed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/32153
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 60, p. 1-8, 発行日 2011-12-22
旧ID 32153
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:02:17.014215
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3