ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 59号

「森の幼稚園カリキュラム」における幼児と自然との相互作用に関する研究 : 他者とのかかわりにみる幼児の変容プロセス

https://doi.org/10.15027/31083
https://doi.org/10.15027/31083
cb6de4cc-0a98-4d83-a1bf-780308468298
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_167.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_167.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「森の幼稚園カリキュラム」における幼児と自然との相互作用に関する研究 : 他者とのかかわりにみる幼児の変容プロセス
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of the Interaction between a Child and Nature in the Forest Kindergarten Curriculum : The process of a child's change through his involvement with others
言語 en
作成者 中西, さやか

× 中西, さやか

ja 中西, さやか

en Nakanishi, Sayaka

Search repository
中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
境, 愛一郎

× 境, 愛一郎

ja 境, 愛一郎

en Sakai, Aiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 a child
主題
主題Scheme Other
主題 nature
主題
主題Scheme Other
主題 interaction
主題
主題Scheme Other
主題 others
主題
主題Scheme Other
主題 the process of the change
主題
主題Scheme Other
主題 幼児
主題
主題Scheme Other
主題 自然
主題
主題Scheme Other
主題 相互作用
主題
主題Scheme Other
主題 他者
主題
主題Scheme Other
主題 変容プロセス
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to clarify the process of the change in interaction between a child and nature through a child's involvement with others. Nature is regarded as important in early childhood education and care, and the educational effects of nature are clarified in some earlier research. However, this earlier research focused on the importance of nature, or some of children's abilities fostered as a result of their involvement with nature, and this previous research did not clarified the process of each child's change. Therefore, in this study, we selected a child at a specific kindergarten, and researched the process of how he changed as a result of his interactions with nature. We observed the actions of the child in nature by video fieldwork and selected some episodes in which he was absorbed in activities with nature. Next, we analyzed the data using the Steps for Coding and Theorization (SCAT) method. The result of this study is summarized in the following two points: 1) the child's initial interest in and involvement with others, and 2) the child's behavior changed when interacting with nature. In the first point, we noted the change in the child's interest. At first he was interested in his teacher and in the other children, but he gradually grew more interested in nature. In the second point, the child's behavior changed when interacting with nature. At first, his behavior was passive, but it gradually, became positive. These changes were a result of his concern with contents of activities in nature.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31083
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 167
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 59, p. 167-174, 発行日 2010-12-24
旧ID 31083
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:01:54.424774
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3