WEKO3
アイテム
高校生と大学生のキャリア意識とアイデンティティ・スタイル
https://doi.org/10.15027/31071
https://doi.org/10.15027/31071b9767cce-0970-4c76-b1f5-51417a710b94
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 高校生と大学生のキャリア意識とアイデンティティ・スタイル | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Career Awareness and Identity Style of High School and Undergraduate Students | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
前田, 健一
× 前田, 健一
× 新見, 直子
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | career awareness | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | identity style | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | high school students | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | undergraduate students | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | キャリア意識 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アイデンティティ・スタイル | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 高校生 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 大学生 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate developmental differences of career awareness and the relationships between career awareness and identity styles. Participants were 255 tenth-graders, 221 eleventh-graders, 228 twelfth-graders, and 195 undergraduates. They completed the Career Awareness Scale for career maturity to measure four areas of career awareness; interpersonal relationship, information utilization, future planning, and decision-making. They also completed the Identity Style Inventory to measure two identity styles; informational and diffuse/avoidant. Developmental differences of career awareness were significant but not noteworthy. Eight canonical correlation analyses indicated that the four areas of career awareness were positively related to informational style and negatively related to diffuse/avoidant style. These results suggest that acquisition of abilities and attitudes necessary for resolving career developmental tasks facilitate vocational identity formation among late adolescents. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/31071 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 65 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 59, p. 65-73, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||||||
旧ID | 31071 |