ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 59号

高校生と大学生のキャリア意識とアイデンティティ・スタイル

https://doi.org/10.15027/31071
https://doi.org/10.15027/31071
b9767cce-0970-4c76-b1f5-51417a710b94
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_65.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_65.pdf (431.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校生と大学生のキャリア意識とアイデンティティ・スタイル
言語 ja
タイトル
タイトル Career Awareness and Identity Style of High School and Undergraduate Students
言語 en
作成者 前田, 健一

× 前田, 健一

ja 前田, 健一

en Maeda, Kenichi

Search repository
新見, 直子

× 新見, 直子

ja 新見, 直子

en Niimi, Naoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 career awareness
主題
主題Scheme Other
主題 identity style
主題
主題Scheme Other
主題 high school students
主題
主題Scheme Other
主題 undergraduate students
主題
主題Scheme Other
主題 キャリア意識
主題
主題Scheme Other
主題 アイデンティティ・スタイル
主題
主題Scheme Other
主題 高校生
主題
主題Scheme Other
主題 大学生
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate developmental differences of career awareness and the relationships between career awareness and identity styles. Participants were 255 tenth-graders, 221 eleventh-graders, 228 twelfth-graders, and 195 undergraduates. They completed the Career Awareness Scale for career maturity to measure four areas of career awareness; interpersonal relationship, information utilization, future planning, and decision-making. They also completed the Identity Style Inventory to measure two identity styles; informational and diffuse/avoidant. Developmental differences of career awareness were significant but not noteworthy. Eight canonical correlation analyses indicated that the four areas of career awareness were positively related to informational style and negatively related to diffuse/avoidant style. These results suggest that acquisition of abilities and attitudes necessary for resolving career developmental tasks facilitate vocational identity formation among late adolescents.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31071
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 65
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 59, p. 65-73, 発行日 2010-12-24
旧ID 31071
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:59:53.136547
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3