WEKO3
アイテム
モンゴルにおける公立学校予算の現状と課題
https://doi.org/10.15027/31069
https://doi.org/10.15027/31069dcc6263e-edfa-43df-b5aa-a8ea6b00413c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | モンゴルにおける公立学校予算の現状と課題 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Study on Mongolian High School Current Status of Budgeting and Some Limitations | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
ルハグワ アリウンジャルガル,
× ルハグワ アリウンジャルガル,
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | education act | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | school budget | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Mongolia | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育法 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学校予算 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | モンゴル | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Since 1991 the rapid democratic reforms and transition to the free market economy in Mongolia created a disparity in many social strata in urban and rural areas. This deeply affected on the educational system as well. The Government of Mongolian has declared education as the fundamental of development, therefore, there is an urgent demand to study the current educational issues and make efforts to eliminate the disparity existing in urban and rural areas. Budget planning, funding, implementation and examining school budget management and limitations become priority issues in order to carry out a thorough examination on the current education system and the most urgent issues including budget limitations. This study attempts to investigate the current education policy and management in Mongolia, the high school budgeting in particular, in the period since 2002 when the renewed education policy was adopted in Mongolia. Based on the examination of the relevant legal acts and study materials, interviews with relevant stakeholders and survey conducted in the sample schools, the researcher determined the current issues focusing on the budget planning and implementation in the sample schools. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/31069 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 47 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 59, p. 47-54, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||
旧ID | 31069 |