WEKO3
アイテム
『ハマータウンの野郎ども』の現代的視座 : 現代の〈野郎ども〉はいかに社会へと移行しているのか
https://doi.org/10.15027/31067
https://doi.org/10.15027/31067165647ad-bf43-462d-af98-19f69c108113
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 『ハマータウンの野郎ども』の現代的視座 : 現代の〈野郎ども〉はいかに社会へと移行しているのか | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Contemporary Viewpoint of Learning to Labour : How do today's "Lads" transition to society? | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
尾川, 満宏
× 尾川, 満宏
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | P. Willis | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 'the lads' | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | transition to society | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | subculture | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | identity | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | P. ウィリス | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 野郎ども | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 社会への移行 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | サブカルチャー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アイデンティティ | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The aims of this article are to review the studies about today's "lads" in Western countries and get some suggestion for youth studies in Japan. After the publication of Learning to Labour by P. Willis, many researchers have studied about lads who are nonacademic, school-disaffeted white working class boys seeking to traditional masculinity of working class. However, by increasing of "feminized work" in recent structural change of economy, disappearance of traditional class cooperativity and development of individualisation, lads have had many difficulties to get working class jobs and transition to society. This leads to the question how today's lads seek to transition from "boyz to men." According to the earlier studies, they try to become working class men through the practice or restructuring of traditional subculture of regional working class in new circumstances instead of getting working class jobs. This implication needs us to reveal the meaning of transition from school to job or from "boyz to men" with diversity of each youth and social, economical and cultural context where they live. Then, the perspectives to practice of subculture are very useful to apprehend organically reflexivity, community and identity of youth. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/31067 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 29 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 59, p. 29-37, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||
旧ID | 31067 |