ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 59号

『ハマータウンの野郎ども』の現代的視座 : 現代の〈野郎ども〉はいかに社会へと移行しているのか

https://doi.org/10.15027/31067
https://doi.org/10.15027/31067
165647ad-bf43-462d-af98-19f69c108113
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_29.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_29.pdf (400.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 『ハマータウンの野郎ども』の現代的視座 : 現代の〈野郎ども〉はいかに社会へと移行しているのか
言語 ja
タイトル
タイトル The Contemporary Viewpoint of Learning to Labour : How do today's "Lads" transition to society?
言語 en
作成者 尾川, 満宏

× 尾川, 満宏

ja 尾川, 満宏

en Ogawa, Mitsuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 P. Willis
主題
主題Scheme Other
主題 'the lads'
主題
主題Scheme Other
主題 transition to society
主題
主題Scheme Other
主題 subculture
主題
主題Scheme Other
主題 identity
主題
主題Scheme Other
主題 P. ウィリス
主題
主題Scheme Other
主題 野郎ども
主題
主題Scheme Other
主題 社会への移行
主題
主題Scheme Other
主題 サブカルチャー
主題
主題Scheme Other
主題 アイデンティティ
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aims of this article are to review the studies about today's "lads" in Western countries and get some suggestion for youth studies in Japan. After the publication of Learning to Labour by P. Willis, many researchers have studied about lads who are nonacademic, school-disaffeted white working class boys seeking to traditional masculinity of working class. However, by increasing of "feminized work" in recent structural change of economy, disappearance of traditional class cooperativity and development of individualisation, lads have had many difficulties to get working class jobs and transition to society. This leads to the question how today's lads seek to transition from "boyz to men." According to the earlier studies, they try to become working class men through the practice or restructuring of traditional subculture of regional working class in new circumstances instead of getting working class jobs. This implication needs us to reveal the meaning of transition from school to job or from "boyz to men" with diversity of each youth and social, economical and cultural context where they live. Then, the perspectives to practice of subculture are very useful to apprehend organically reflexivity, community and identity of youth.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31067
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 59, p. 29-37, 発行日 2010-12-24
旧ID 31067
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:59:14.461004
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3