ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 59号

多文化共生社会をめざす社会教育の構想

https://doi.org/10.15027/31064
https://doi.org/10.15027/31064
6c1f160a-69fb-46c0-919f-fa9639266f61
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_1.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_59_1.pdf (448.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 多文化共生社会をめざす社会教育の構想
言語 ja
タイトル
タイトル The Design of Community Education for Multicultural Society Building
言語 en
作成者 小池, 源吾

× 小池, 源吾

ja 小池, 源吾

en Koike, Gengo

Search repository
天野, かおり

× 天野, かおり

ja 天野, かおり

en Amano, Kaori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 community education
主題
主題Scheme Other
主題 transformative learning
主題
主題Scheme Other
主題 multicultural society building
主題
主題Scheme Other
主題 コミュニティ教育
主題
主題Scheme Other
主題 意識変容の学習
主題
主題Scheme Other
主題 多文化共生社会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Recently, multicultural society building has been regarded as an important and urgent problem in Japan. Nevertheless only few attempts have so far been made at developing reliable theories of it. So our concern is to consider what and how community education ought to do for multicultural society building. In the case of examining it, we have gotten a lot of inspirations and suggestions from Prochaska's "Stages of change model" and Berry's "Acculturation and cultural contact" theory. The findings are as follows. From the viewpoint of multicultural society building, it is indispensable to construct the partnership between Japanese residents and foreigner residents. For that purpose, both residents must get acquainted with different cultures mutually. It is also important for the both to recognize with each other as the same community members. And then they shall be prepared to charge themselves with participation in decision making and problem solving in community cooperatively. Considering community education, the educational program should be consisted of three parts. The principal object of the first part is cognitive learning about different cultures. The second part aims at consciousness raising and transformation. And the last phase will bring the modification in behavior as members of the community.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31064
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 59, p. 1-9, 発行日 2010-12-24
旧ID 31064
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:58:45.166294
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3