ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 58号

ニュージーランドにおける保育評価に関する研究 : Learning Storyに注目して

https://doi.org/10.15027/28666
https://doi.org/10.15027/28666
ac60b876-9bc2-4692-a6f9-5f96ccdaeb75
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_58_245.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_58_245.pdf (1.9 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ニュージーランドにおける保育評価に関する研究 : Learning Storyに注目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Assessment of Early Childhood Education and Care in New Zealand : Focus on the Learning Story
言語 en
作成者 飯野, 祐樹

× 飯野, 祐樹

ja 飯野, 祐樹

en Iino, Yuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Learning Story
主題
主題Scheme Other
主題 New Zealand
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood education
主題
主題Scheme Other
主題 assessment
主題
主題Scheme Other
主題 ラーニングストーリー
主題
主題Scheme Other
主題 ニュージーランド
主題
主題Scheme Other
主題 幼児教育
主題
主題Scheme Other
主題 評価
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Recently, early childhood education in Japan has been requested to review the assessment form with revision of "The course of study for kindergarten" and "Guidelines for nursery care at day nursery". The primary purpose of this study is to examine the new perspective in assessment by focusing to New Zealand aspects that is pioneering practice. Learning Story assessment is commonly used in early childhood education and care in New Zealand. In addition there is a characteristic in attaching importance to the relationship with the community. Above all, this study tried to reveal how the community comes in with the assessment by reviewing the document form of portfolio. The following two points were exhibited from the result as a factor bring about manifold assessment: (a)it becomes a multi-vocal record by focusing to the "Voice" of participant in the community and (b)the creating process of documentation become the structure that involve the community.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/28666
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 245
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 58, p. 245-251, 発行日 2009-12-25
旧ID 28666
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:57:33.754117
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3