WEKO3
アイテム
ニュージーランドにおける保育評価に関する研究 : Learning Storyに注目して
https://doi.org/10.15027/28666
https://doi.org/10.15027/28666ac60b876-9bc2-4692-a6f9-5f96ccdaeb75
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ニュージーランドにおける保育評価に関する研究 : Learning Storyに注目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Assessment of Early Childhood Education and Care in New Zealand : Focus on the Learning Story | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
飯野, 祐樹
× 飯野, 祐樹
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning Story | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | New Zealand | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | early childhood education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | assessment | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ラーニングストーリー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ニュージーランド | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 幼児教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 評価 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Recently, early childhood education in Japan has been requested to review the assessment form with revision of "The course of study for kindergarten" and "Guidelines for nursery care at day nursery". The primary purpose of this study is to examine the new perspective in assessment by focusing to New Zealand aspects that is pioneering practice. Learning Story assessment is commonly used in early childhood education and care in New Zealand. In addition there is a characteristic in attaching importance to the relationship with the community. Above all, this study tried to reveal how the community comes in with the assessment by reviewing the document form of portfolio. The following two points were exhibited from the result as a factor bring about manifold assessment: (a)it becomes a multi-vocal record by focusing to the "Voice" of participant in the community and (b)the creating process of documentation become the structure that involve the community. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/28666 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 245 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 58, p. 245-251, 発行日 2009-12-25 |
|||||||||
旧ID | 28666 |