ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 57号

Basic Skills for Career Development and Identity Style of Japanese High School Students

https://doi.org/10.15027/26136
https://doi.org/10.15027/26136
e82a1107-7544-4a90-920c-daff07a26b81
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part3-EducHumanSci_57_235.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part3-EducHumanSci_57_235.pdf (853.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Basic Skills for Career Development and Identity Style of Japanese High School Students
言語 en
作成者 Niimi, Naoko

× Niimi, Naoko

en Niimi, Naoko

Search repository
Maeda, Kenichi

× Maeda, Kenichi

en Maeda, Kenichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Basic skills for career development
主題
主題Scheme Other
主題 identity style
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese high school students
主題
主題Scheme Other
主題 career maturity
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Four skills (interpersonal relationship, information utilization, future planning, and decision-making) and three identity styles (informational, normative, and diffuse/avoidant) were measured among Japanese high school students (N = 963: 335 tenth-graders, 307 eleventhgraders, and 321 twelfth-graders), using the Basic Skills for Career Development Scale and the Japanese version of Identity Style Inventory, respectively. Grade and gender differences were found across the four basic skills and the three identity styles. Canonical correlation analyses indicated that informational style was positively related to all four basic skills for career development, whereas diffuse/avoidant style was negatively related to all four basic skills. There was no consistent relationship between normative style and basic skills. These findings suggest that improvement of basic skills through career education can advance young people's career and identity exploration process.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/26136
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 235
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 57, p. 235-244, 発行日 2008-12-26
旧ID 26136
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:51:26.965233
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3