ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 56号

中学生に対する集団社会的スキル訓練の効果 : 上昇群と下降群の比較

https://doi.org/10.15027/22836
https://doi.org/10.15027/22836
0427650d-dc68-4eae-8d0f-2a90e48eec11
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11625039_56_293.pdf AA11625039_56_293.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学生に対する集団社会的スキル訓練の効果 : 上昇群と下降群の比較
言語 ja
タイトル
タイトル Classroom-Based Social Skills Training for Junior High School Students:Comparison between Skill-Increased and Skill-Decreased Subgroups
言語 en
作成者 江村, 理奈

× 江村, 理奈

ja 江村, 理奈

en Emura, Rina

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 classroom-based social skills training
主題
主題Scheme Other
主題 junior high school students
主題
主題Scheme Other
主題 集団社会的スキル訓練
主題
主題Scheme Other
主題 中学生
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present study compared the effects of classroom-based social skills training on the student's self-reported social skills and their subjective measures of adjustment (social support and loneliness). One hundred and eighteen 8th-grade students participated in this study. The training consisted of eight sessions during six months and focused on six target social skills: how to listen, how to invite classmates, how to give positive messages, how to reject unreasonable demands skillfully, how to control their emotions, and how to solve interpersonal problem. The training was implemented by classroom teachers using manuals and coached by specially trained facilitators. The training procedure in each session were comprised of instruction, modeling, rehearsal, feedback, reinforcement, and homework. Students made self-assessment on the social skills and on their subjective measures of adjustment (social support and loneliness) before and after the implementation of the entire training program. Based on changes from pre-assessment to post-assessment in terms of the self-reported social skills, the three groups (i.e., increased group, decreased group, and unchanged group) were identified. The increased group decreased in the withdrawn behavior score, whereas the decreased group increased in the aggressive behavior score and loneliness score. These results suggested that the classroom-based social skills training implemented in this study improved mostly students' social skills and their subjective adjustment for the increased group.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22836
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 293
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 56, p. 293-302, 発行日 2007-12-28
旧ID 22836
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:46:31.780547
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3