WEKO3
アイテム
問題解決における分散ワーキングメモリ資源と外的表象の利用
https://doi.org/10.15027/22829
https://doi.org/10.15027/22829b573ff11-f877-40ff-ab92-29040a2a6253
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 問題解決における分散ワーキングメモリ資源と外的表象の利用 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Distributing Working Memory Resources and the Use of External Representations on Problem Solving | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
大塚, 一徳
× 大塚, 一徳
× 宮谷, 真人
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | problem solving | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | working memory | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | external representation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 問題解決 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ワーキングメモリ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 外的表象 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This study examines how problem solvers use distributing working memory resources over internal and external epresentations. Participants played three-dimensional versions of number guessing games. The playing of number guessing games is directly related to consumption of working memory resources. They could use arbitrarily the game record windows which are the external representations of these games and, thus, they could distribute working memory demands over internal working memory resources and external representations. The extents of their using external representations differed depending on the participants. The participants (8 students) who used the external representations on all 10 games did better performances than the participants (43 students) who used the external representations on several games not on all games and the participants (19 students) who did not use the external representations, and got more game record windows than 43 participants who used the external representations not on all 10 games. The results provide evidence about the roles of the external representations and individual differences on the extents of using the external representations. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/22829 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 227 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 56, p. 227-235, 発行日 2007-12-28 |
|||||||||||||
旧ID | 22829 |