ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 56号

問題解決における分散ワーキングメモリ資源と外的表象の利用

https://doi.org/10.15027/22829
https://doi.org/10.15027/22829
b573ff11-f877-40ff-ab92-29040a2a6253
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11625039_56_227.pdf AA11625039_56_227.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 問題解決における分散ワーキングメモリ資源と外的表象の利用
言語 ja
タイトル
タイトル Distributing Working Memory Resources and the Use of External Representations on Problem Solving
言語 en
作成者 大塚, 一徳

× 大塚, 一徳

ja 大塚, 一徳

en Otsuka, Kazunori

Search repository
宮谷, 真人

× 宮谷, 真人

ja 宮谷, 真人

en Miyatani, Makoto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 problem solving
主題
主題Scheme Other
主題 working memory
主題
主題Scheme Other
主題 external representation
主題
主題Scheme Other
主題 問題解決
主題
主題Scheme Other
主題 ワーキングメモリ
主題
主題Scheme Other
主題 外的表象
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study examines how problem solvers use distributing working memory resources over internal and external epresentations. Participants played three-dimensional versions of number guessing games. The playing of number guessing games is directly related to consumption of working memory resources. They could use arbitrarily the game record windows which are the external representations of these games and, thus, they could distribute working memory demands over internal working memory resources and external representations. The extents of their using external representations differed depending on the participants. The participants (8 students) who used the external representations on all 10 games did better performances than the participants (43 students) who used the external representations on several games not on all games and the participants (19 students) who did not use the external representations, and got more game record windows than 43 participants who used the external representations not on all 10 games. The results provide evidence about the roles of the external representations and individual differences on the extents of using the external representations.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22829
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 227
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 56, p. 227-235, 発行日 2007-12-28
旧ID 22829
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:45:28.536208
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3