WEKO3
アイテム
A analysis of kindergarten teachers' recognition on special support education in Hiroshima
https://doi.org/10.15027/29427
https://doi.org/10.15027/29427001f1ec6-5d36-48e0-8030-ae1025f5d959
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 特別支援教育に関する幼稚園教諭の意識について : 広島県内におけるアンケート結果から | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A analysis of kindergarten teachers' recognition on special support education in Hiroshima | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
作成者 |
松井, 剛太
× 松井, 剛太
× 七木田, 敦
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | kindergarten teachers' recogniton | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | special support education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Hiroshima | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | questionnaire survey | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 幼稚園教諭 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 特別支援教育 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 広島県 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アンケート調査 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate how kindergarten teacher's recognition on children with special needs and on special support education. 204 teachers who work in Hiroshima answered questionnaire. A lot of teachers thought that 4 types' children who are difficult to "understand teacher's instruction", "concentrate his attention", "use languages in communication", and "meet his mind of situation" are given educational care individually. Then teacher are afraid of sending to elementary school. The teacher have an idea to know and practice about special support education, but they feel obstacles to practice are short of budget and workers. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/29427 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 379 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 54, p. 379-384, 発行日 2006-03-28 |
|||||||||||||
旧ID | 29427 |