ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 54号

保育カンファレンスにおける知の再構築

https://doi.org/10.15027/27384
https://doi.org/10.15027/27384
7d724e2e-d3f5-4199-b3c0-de1c9d2c3ac3
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_54_369.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_54_369.pdf (728.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育カンファレンスにおける知の再構築
言語 ja
タイトル
タイトル Knowledge restructuring through teachers' conferences
言語 en
作成者 若林, 紀乃

× 若林, 紀乃

ja 若林, 紀乃

en Wakabayashi, Sumino

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teachers' conference
主題
主題Scheme Other
主題 knowledge restructuring
主題
主題Scheme Other
主題 reflective practice
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood education
主題
主題Scheme Other
主題 保育カンファレンス
主題
主題Scheme Other
主題 知の再構築
主題
主題Scheme Other
主題 反省的実践
主題
主題Scheme Other
主題 幼児教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Recently, teachers' conferences for early childhood education attracts attention with the expectation that they will encourage a child-care person's reflective practices, restructure knowledge and improve child care practices. In this paper, for the purpose of examining challenges for teachers' conferences, a model was proposed to systematically understand the process of restructuring child-care knowledge in a teachers' conference. This model is a circulation model which consists of four kind of knowledges (personal knowledge, cooperative knowledge, practical knowledge, and general knowledge) and "awareness". Those four knowledges are restructured through a conflict process in "awareness". Few previous researches directly focused on the conflict process, therefore, it is not yet clarified how an individual restructures his or her knowledge in a teachers' conference. It is expected that the interaction between "intrapersonal conversation" and "interpersonal conversation" is examined, so that the knowledge restructuring model which centers on "awareness" in a teachers' conference can be elaborated.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27384
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 369
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 54, p. 369-378, 発行日 2006-03-28
旧ID 27384
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:34:52.284714
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3