WEKO3
アイテム
保育カンファレンスにおける知の再構築
https://doi.org/10.15027/27384
https://doi.org/10.15027/273847d724e2e-d3f5-4199-b3c0-de1c9d2c3ac3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 保育カンファレンスにおける知の再構築 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Knowledge restructuring through teachers' conferences | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
若林, 紀乃
× 若林, 紀乃
× 杉村, 伸一郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | teachers' conference | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | knowledge restructuring | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reflective practice | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | early childhood education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 保育カンファレンス | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 知の再構築 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 反省的実践 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 幼児教育 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Recently, teachers' conferences for early childhood education attracts attention with the expectation that they will encourage a child-care person's reflective practices, restructure knowledge and improve child care practices. In this paper, for the purpose of examining challenges for teachers' conferences, a model was proposed to systematically understand the process of restructuring child-care knowledge in a teachers' conference. This model is a circulation model which consists of four kind of knowledges (personal knowledge, cooperative knowledge, practical knowledge, and general knowledge) and "awareness". Those four knowledges are restructured through a conflict process in "awareness". Few previous researches directly focused on the conflict process, therefore, it is not yet clarified how an individual restructures his or her knowledge in a teachers' conference. It is expected that the interaction between "intrapersonal conversation" and "interpersonal conversation" is examined, so that the knowledge restructuring model which centers on "awareness" in a teachers' conference can be elaborated. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/27384 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 369 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 54, p. 369-378, 発行日 2006-03-28 |
|||||||||||||
旧ID | 27384 |