ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 53号

ニュージーランドにおける幼児期のインクルージョンに関する研究 : 保育者のための実践的ガイドラインを中心に

https://doi.org/10.15027/18537
https://doi.org/10.15027/18537
3718bc71-8171-440f-af4c-21b488ed34fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004239570.pdf KJ00004239570.pdf (594.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ニュージーランドにおける幼児期のインクルージョンに関する研究 : 保育者のための実践的ガイドラインを中心に
言語 ja
タイトル
タイトル A study of inclusive early childhood education in New Zealand : Practical guideline for early childhood teachers
言語 en
作成者 松井, 剛太

× 松井, 剛太

ja 松井, 剛太

en Matsui, Gota

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en Nanakida, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 インクルージョン
主題
主題Scheme Other
主題 幼児期
主題
主題Scheme Other
主題 ニュージーランド
主題
主題Scheme Other
主題 実践的ガイドライン
主題
主題Scheme Other
主題 inclusion
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood
主題
主題Scheme Other
主題 New Zealand
主題
主題Scheme Other
主題 practical guideline
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article introduces "The ECE Inclusion Handbook -practical guidelines for early childhood teachers working with children who have special needs-Jan Thorburn with Maureen Corby(2002)". This book is popularity used by early childhood teachers in New Zealand. It's characteristic to show practical guidelines for early childhood teachers working with children who have special needs. This book has three items, its "Introduction", "Planning" and "Trouble shooting". This article focuses on "Planning". "Planning" is composed of six sections and show a planning process to make "individual plan (IP)". The contents are "(1) Where do I start? (2) How do I plan for her? (3) Organizing the individual plan (4) The IP meeting (5) Writing up the IP (6) Implementing the IP". "(1) Where do I start?" show the preparation to make IP. "(2) How do I plan for her?" introduces the format to use IP writing goals. "(3) Organizing the individual plan" show that how to write Profile for children. "(4) The IP meeting" suggest the meeting procedure and roles participant. "(5) Writing up the IP" show process to write IP goals. "(6) Implementing the IP" is described after practicing IP activities. This article concludes that this book give two knowledges to implement inclusion in Japan. First, it need to clear curriculum for success to practice inclusion. Second, it is important to build up a closer connection with parents and teachers in order to answer the children's special needs.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18537
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 333
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 53, p. 333-340, 発行日 2005-03-28
旧ID 18537
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:32:02.797961
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3