WEKO3
アイテム
幼児における空間の「切り取り」と他の認知能力との関連
https://doi.org/10.15027/18535
https://doi.org/10.15027/18535ff015abc-bbdb-4031-85b4-ac85bd1932f9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 幼児における空間の「切り取り」と他の認知能力との関連 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Relationship between the ability to use viewer-centered representation and other spatial abilities in young children | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
小津, 草太郎
× 小津, 草太郎
× 杉村, 伸一郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 認知発達 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 空間定位 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 空間構成 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 空間能力 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cognitive development | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | spatial orientation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | spatial organization | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | spatial abilitiy | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | preschool age children | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Investigated the relationship between the ability to represent a spatial array separate from its surroundings and other spatial abilities in young children (aged 4-6 yrs). Ss were asked to reconstruct an array of objects after they had been rotated to face the opposite side of the room. Spatial abilities were assessed by Embedded Figures Test, left-right understanding, and viewer-centered drawing task. In the reconstructing tasks, Ss made egocentric (viewer-centered) and allocentric responses. However, the relationship between those responses and spatial abilities were not consistent. Results indicate that the ability to represent a spatial array is independent of examined spatial abilities and the difficulty of reconstruction lies in the coordination between egocentric and allocentric spatial frame of reference. The differences of spatial tasks are discussed in terms of navigability. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/18535 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 315 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science 号 53, p. 315-323, 発行日 2005-03-28 |
|||||||||||||
旧ID | 18535 |