ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 53号

幼児における空間の「切り取り」と他の認知能力との関連

https://doi.org/10.15027/18535
https://doi.org/10.15027/18535
ff015abc-bbdb-4031-85b4-ac85bd1932f9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004239568.pdf KJ00004239568.pdf (853.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児における空間の「切り取り」と他の認知能力との関連
言語 ja
タイトル
タイトル Relationship between the ability to use viewer-centered representation and other spatial abilities in young children
言語 en
作成者 小津, 草太郎

× 小津, 草太郎

ja 小津, 草太郎

en Ozu, Sotaro

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 認知発達
主題
主題Scheme Other
主題 空間定位
主題
主題Scheme Other
主題 空間構成
主題
主題Scheme Other
主題 空間能力
主題
主題Scheme Other
主題 幼児
主題
主題Scheme Other
主題 cognitive development
主題
主題Scheme Other
主題 spatial orientation
主題
主題Scheme Other
主題 spatial organization
主題
主題Scheme Other
主題 spatial abilitiy
主題
主題Scheme Other
主題 preschool age children
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 Investigated the relationship between the ability to represent a spatial array separate from its surroundings and other spatial abilities in young children (aged 4-6 yrs). Ss were asked to reconstruct an array of objects after they had been rotated to face the opposite side of the room. Spatial abilities were assessed by Embedded Figures Test, left-right understanding, and viewer-centered drawing task. In the reconstructing tasks, Ss made egocentric (viewer-centered) and allocentric responses. However, the relationship between those responses and spatial abilities were not consistent. Results indicate that the ability to represent a spatial array is independent of examined spatial abilities and the difficulty of reconstruction lies in the coordination between egocentric and allocentric spatial frame of reference. The differences of spatial tasks are discussed in terms of navigability.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18535
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 315
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 53, p. 315-323, 発行日 2005-03-28
旧ID 18535
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:31:48.647069
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3