WEKO3
アイテム
評価のフィードバックによって喚起された不安が文章の読みに及ぼす効果 : 状態不安と読みの補償的方略の関係
https://doi.org/10.15027/18523
https://doi.org/10.15027/185235392ad00-976e-4d95-af19-7689ecb2ec5d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 評価のフィードバックによって喚起された不安が文章の読みに及ぼす効果 : 状態不安と読みの補償的方略の関係 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The effects of anxiety evoked by feedback of evaluation on reading : The relation between state anxiety and compensatory reading strategies | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
中尾, 美月
× 中尾, 美月
× 中條, 和光
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 読み | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 状態不安 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 評価のフィードバック | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 読みの補償的方略 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 眼球運動 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reading | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | state anxiety | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | feedback of evaluation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | compensatory reading strategies | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | eye movement | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The effects of anxiety on various strategies which can reduce overload in working memory while reading were examined. High-and low- span subjects read texts under conditions of anxiety or no anxiety. Reading performance was measured by eye movements using eye mark recorder. Anxiety which was evoked by negative feedback for the previous reading performance extended reading time and increased the frequency of reading regression, although these results were not significant. The use of these reading strategies was observed on low span readers. It is suggested that anxious readers, especially low span readers, would use these compensatory reading strategies in order to reduce the load in working memory and maintain text comprehension. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/18523 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 225 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science 号 53, p. 225-230, 発行日 2005-03-28 |
|||||||||||||
旧ID | 18523 |