ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 53号

評価のフィードバックによって喚起された不安が文章の読みに及ぼす効果 : 状態不安と読みの補償的方略の関係

https://doi.org/10.15027/18523
https://doi.org/10.15027/18523
5392ad00-976e-4d95-af19-7689ecb2ec5d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004239556.pdf KJ00004239556.pdf (592.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 評価のフィードバックによって喚起された不安が文章の読みに及ぼす効果 : 状態不安と読みの補償的方略の関係
言語 ja
タイトル
タイトル The effects of anxiety evoked by feedback of evaluation on reading : The relation between state anxiety and compensatory reading strategies
言語 en
作成者 中尾, 美月

× 中尾, 美月

ja 中尾, 美月

en Nakao, Mizuki

Search repository
中條, 和光

× 中條, 和光

ja 中條, 和光

en Chujo, Kazumitsu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 読み
主題
主題Scheme Other
主題 状態不安
主題
主題Scheme Other
主題 評価のフィードバック
主題
主題Scheme Other
主題 読みの補償的方略
主題
主題Scheme Other
主題 眼球運動
主題
主題Scheme Other
主題 reading
主題
主題Scheme Other
主題 state anxiety
主題
主題Scheme Other
主題 feedback of evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 compensatory reading strategies
主題
主題Scheme Other
主題 eye movement
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 The effects of anxiety on various strategies which can reduce overload in working memory while reading were examined. High-and low- span subjects read texts under conditions of anxiety or no anxiety. Reading performance was measured by eye movements using eye mark recorder. Anxiety which was evoked by negative feedback for the previous reading performance extended reading time and increased the frequency of reading regression, although these results were not significant. The use of these reading strategies was observed on low span readers. It is suggested that anxious readers, especially low span readers, would use these compensatory reading strategies in order to reduce the load in working memory and maintain text comprehension.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18523
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 225
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 53, p. 225-230, 発行日 2005-03-28
旧ID 18523
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:30:24.894453
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3