ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 53号

マイルズ・ホートンの変革の成人教育に関する考察 : シカゴにおける知的体験を中心に

https://doi.org/10.15027/18502
https://doi.org/10.15027/18502
1101f0ed-3ed8-437d-9108-8e85b6363769
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004239535.pdf KJ00004239535.pdf (661.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル マイルズ・ホートンの変革の成人教育に関する考察 : シカゴにおける知的体験を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Myles Horton's adult education for social change : Focusing upon his intellectual experience in Chicago
言語 en
作成者 藤村, 好美

× 藤村, 好美

ja 藤村, 好美

en Fujimura, Yoshimi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 成人教育
主題
主題Scheme Other
主題 シカゴ学派
主題
主題Scheme Other
主題 ハイランダー・フォークスクール
主題
主題Scheme Other
主題 ハル・ハウス
主題
主題Scheme Other
主題 ジェーン・アダムズ
主題
主題Scheme Other
主題 マイルズ・ホートン
主題
主題Scheme Other
主題 ロバート・パーク
主題
主題Scheme Other
主題 社会変革
主題
主題Scheme Other
主題 Adult Education
主題
主題Scheme Other
主題 Chicago School
主題
主題Scheme Other
主題 Highlander Folk School
主題
主題Scheme Other
主題 Hull-House
主題
主題Scheme Other
主題 Jane Addams
主題
主題Scheme Other
主題 Myles Horton
主題
主題Scheme Other
主題 Robert Park
主題
主題Scheme Other
主題 Social Change
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Myles Horton, a founder of the Highlander Folk School, is called the Giant of the adult education movement in the United States. He aimed at the empowerment of the poor people in the South, which was called "the third world in America", because of its miserable situation. Horton's idea and practice in adult education for social change owes a lot to his days in the University of Chicago. He had learned sociology from Robert Park, and had visited the Hull-House to discuss with Jane Addams. Thus he established his own way of nonformal adult education, which lead to the idea of the Civil Rights Movement in the 1960s. This paper focuses upon his experience in Chicago around 1930. First, in order to make his Chicago days clear, it summarizes Horton's brief life history. Secondly, it attemps to describe his intellectual experience under the guidence of Robert Park: he took Park's collective behavior theory and conflict theory in his nonformal education practice. Thirdly, it focuses upon the intellectual interchange between Horton and Addams: In fact, the Highlander Folk School has some aspect of a settlement house. Lastly, it summarizes Horton's hope to make an alternative education system which supports people's decision making process. Thus, it depicts Horton's greatness as sociologist and adult education activist.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18502
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 53
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 53, p. 53-59, 発行日 2005-03-28
旧ID 18502
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:27:59.008468
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3