WEKO3
アイテム
園生活における幼児の依存構造の変容
https://doi.org/10.15027/18493
https://doi.org/10.15027/184938bc41ab4-9cc5-4e61-bf92-7e1966815f2f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 園生活における幼児の依存構造の変容 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The change of the dependency structure in a kindergarten | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
若林, 紀乃
× 若林, 紀乃
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 依存行動 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自然観察 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dependent behavior | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | preschooler | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | naturalistic observation | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 140 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine how the preschooler, who could not get used to a kindergarten at the beginning of entrance, formed peer relationships by changing dependent behaviors to the specific others. Behaviors in the free playtime from the beginning of the entrance to the end of summer vacation were observed, and the dependent behaviors to the specific others were analyzed. For the analysis of dependent behaviors, this study used network analysis and case analysis, after serially analyzing the rate of dependent behaviors. Consequently, the five serial changes of following were shown : (1) the dependence to a teacher (2) the dependence to a specific friend (3) "relationship" to a specific friend (4) widening the peer relationships to other friends (5) peer play while prizing a specific friend. This study also found that in order to make this change happen, the "relationship" with target of dependence was required. Finally, for preschooler to get used to a kindergarten and to enrich peer relationships, this study may suggest that the existence of the target of dependence will be important. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18493 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 355 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science 号 52, p. 355-361, 発行日 2004-03-28 |
|||||||||
旧ID | 18493 |