ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 52号

The Impact of Foreign Instructors in Japanese Schools : An Analysis of ALT and JLT Responses to Semi-Structured Interview Protocols

https://doi.org/10.15027/18462
https://doi.org/10.15027/18462
cc3b7400-ef4e-490d-8565-51217bf73b3d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004388885.pdf KJ00004388885.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル The Impact of Foreign Instructors in Japanese Schools : An Analysis of ALT and JLT Responses to Semi-Structured Interview Protocols
言語 en
作成者 Meerman, Arthur D.

× Meerman, Arthur D.

en Meerman, Arthur D.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 JET Program
主題
主題Scheme Other
主題 team-teaching
主題
主題Scheme Other
主題 school environment
主題
主題Scheme Other
主題 cross-cultural understanding
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present study compared the perspectives of 13 Assistant Language Teachers (ALTs) and 14 Japanese Language Teachers (JLTs) working together through the Japan Exchange and Teaching (JET) Program regarding the actual and potential impact of foreign instructors working in different school contexts. Particular focus was on analyzing responses to semi-structured interview protocols to determine views on ALT impact on school atmospheres, student learning and motivation as well as JLTs' pedagogical approaches, proficiency in English and extent to which they believe team-teaching to affect the difficulty level of their jobs. Participant narratives yielded three main themes, or findings. First, ALTs and JLTs differ in assessing the effects of team-teaching on solo-taught, or 'regular' English lessons. Second, ALTs are more likely than JLTs to sense improvement in team-teaching over time, while both groups perceive that the longer an ALT spends at a school, and the bigger the school, the less the impact of the ALT on school atmosphere. Third, and unexpectedly, ALTs and JLTs express different views as to whether or not team-teaching renders JLTs' jobs more difficult, with JLTs being much more positive on this point.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18462
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 123
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 52, p. 123-132, 発行日 2004-03-28
旧ID 18462
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:23:08.697852
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3