ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 52号

本邦大学における「第三の機能」の制度化 (2) : 国立大学生涯学習系センター職員の意識調査をもとに

https://doi.org/10.15027/18449
https://doi.org/10.15027/18449
66f1b166-281c-4e19-b417-6245343baced
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004388872.pdf KJ00004388872.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 本邦大学における「第三の機能」の制度化 (2) : 国立大学生涯学習系センター職員の意識調査をもとに
言語 ja
タイトル
タイトル Institutionalization of "the Third Function" in Japanese Universities (2)
言語 en
作成者 小池, 源吾

× 小池, 源吾

ja 小池, 源吾

en Koike, Gengo

Search repository
天野, かおり

× 天野, かおり

ja 天野, かおり

en Amano, Kaori

Search repository
志々田, まなみ

× 志々田, まなみ

ja 志々田, まなみ

en Shishida, Manami

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 大学開放
主題
主題Scheme Other
主題 生涯学習系センター
主題
主題Scheme Other
主題 制度化
主題
主題Scheme Other
主題 university extension
主題
主題Scheme Other
主題 center for lifelong learning
主題
主題Scheme Other
主題 institutionalization
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Centers for life-long learning were established by many Japanese universities in the late 1980s. The centers have played a role as special agencies for university extension. This paper asks how the university extension has been accepted and how it is institutionalized as the third function of the university through examining staff's attitudes of the centers. We arrived at the following findings : (1) The importance of the university extension is understood among the faculty members. (2) The faculty members have little interest in the centers and their projects, and they place the centers lower than the other departments in the university. For this reason, it is difficult for the staff of the centers to cooperate with the faculty members. (3) Though the centers have the authority to plan the project, they do not have sufficient authority on personnel and budget affairs. (4) Most center staff is aware that the center project should improve, but they have no concrete plan. (5) The specialty of most center staff is the study of lifelong learning, and more than half of them consider that they are good adult educators themselves. (6) Most center staff finds the fulfillment in their professional research than in their jobs. (7) As far as they adhere to the traditional model of university faculty, it is difficult for most center staff to adapt themselves to their routine work.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18449
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 52, p. 11-20, 発行日 2004-03-28
旧ID 18449
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:21:38.823399
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

小池, 源吾, 天野, かおり, 志々田, まなみ, n.d., 本邦大学における「第三の機能」の制度化 (2) : 国立大学生涯学習系センター職員の意識調査をもとに: 国立情報学研究所, 11– p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3