WEKO3
アイテム
就職研究の課題、大学研究の課題 : 経営情報学部を事例に
https://doi.org/10.15027/18445
https://doi.org/10.15027/18445a348ea72-5451-4c4a-b0da-c6bad4a6df67
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 就職研究の課題、大学研究の課題 : 経営情報学部を事例に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Critical Issue of Higher Educatin Research from the Perspective of Employment : Case Study of Faculty of Business Administration and Information Science | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
小方, 直幸
× 小方, 直幸
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 大学教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 雇用 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 経営情報 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Higher Education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Employment | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Business Administration and Information Science | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The study area of higher education and employment has mainly examined the employment status after graduation. On the other hand the study of entrance examination or educational programs has been approached separately from the employment points of view. As a consequence each study cannot propose consistent and helpful strategies toward the universities. This paper makes an attempt to unify these three areas based on a case study of faculty of business administration and information science and three points are made clear. In the first place the traditional standard of information about graduates' employment is swayed and making another one is needed. Next though the aim of entrance examination shifts from the guarantee of academic ability to motivation, there is still no information about the relationship between the performance of entrance examination and that of getting jobs. And lastly educational programs are not structured through the interdisciplinary cooperation among the faculty members or the bridge-building between academic knowledge and practice knowledge. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18445 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 491 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science 号 50, p. 491-499, 発行日 2002-02-28 |
|||||||||
旧ID | 18445 |