Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
書字行動からみた言語の認知・学習過程に関する研究 : 書字行動測定用ソフトウエア開発の試み |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Investigating Cognitive and Learning Processes of Languages through Writing Behavior : Developing Software for Writing Behavior |
|
言語 |
en |
作成者 |
河原, 純一郎
玉岡, 賀津雄
中條, 和光
松見, 法男
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
書字行動 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
日本語漢字二字熟語 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
マイクロソフトウィンドウズアプリケーション |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
writing process |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Japanese two-morpheme compund words |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Microsoft Windows Application |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
140 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
There is little extistent literature that has investigated the process involved in writing Japanese two-morpheme (kanji) compound words. One reason for this scarcity has been the difficulty in devising instruments to measure latencies for writing behaviour. To asnwere this problem, we developed software that enabled us to present auditory stimuli, to measure writing latencies, to track trajectories during the writing of kanji characters, and to assist data analysis. This software runs on the Microsoft Windows 98 Operating System with a commercially available pen-tablet. Technical details of this software will be explained in this paper. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
出版者 |
|
|
出版者 |
国立情報学研究所 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/18423 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5562 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11625039 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
317 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science
号 50,
p. 317-324,
発行日 2002-02-28
|
旧ID |
18423 |