WEKO3
アイテム
内モンゴル芸術学院におけるモンゴル伝統音楽の学習が民族アイデンティティ形成に与える影響 : モンゴル民歌伝承クラスに着目して
https://doi.org/10.15027/48496
https://doi.org/10.15027/48496bb584223-5079-46b2-9864-3af09426204c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 内モンゴル芸術学院におけるモンゴル伝統音楽の学習が民族アイデンティティ形成に与える影響 : モンゴル民歌伝承クラスに着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Mongolian Traditional Music Learning Infl uences on the Formation of Ethnic Identities: Folk Songs Education at the Inner Mongolia Academy of Arts | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
アルサラン
× アルサラン
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Inner Mongolia Arts University | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Traditional Music | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Folklore | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ethnic Identity | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Curriculum | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 内モンゴル芸術学院 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 伝統音楽 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 伝承 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 民族アイデンティティ | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | カリキュラム | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The present state of traditional Mongol folk-music classes at the Inner Mongolian Academy of the Arts is explored and the influence on Mongolian students’ sense of ethnic identity is considered from the study of traditional Mongolian music. As a result of these considerations and analysis of the curriculum, four new required courses have been introduced, which deal with the history of Mongolian folk music and provide a general theory of Mongolian traditional music. These new classes have become important constituents of the educational curriculum dealing with the transmission of ethnic musical traditions. Interviews and questionnaires have shown that the students’ awareness of their ethnic identity has been strengthened through the transmission of traditional music. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/48496 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 271 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 68, p. 271-279, 発行日 2019-12-20 |
|||||||||
旧ID | 48496 |