ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 68号

日本語学習者の文聴解における音知覚と意味処理への注意配分 : 二重課題法を用いた実験的検討

https://doi.org/10.15027/48491
https://doi.org/10.15027/48491
f68772c6-2de6-4ee1-b9d7-dad35ed5ebfc
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_68_225.pdf BullGradSchEducHU-Part2_68_225.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語学習者の文聴解における音知覚と意味処理への注意配分 : 二重課題法を用いた実験的検討
言語 ja
タイトル
タイトル Attention Distribution of Perception and Meaning Processing in Japanese Learners’ Listening Comprehension: An Empirical Study Based on the Dual-Task Approach
言語 en
作成者 李, 静宜

× 李, 静宜

ja 李, 静宜

en Li, Jingyi

Search repository
毛, 炫琇

× 毛, 炫琇

ja 毛, 炫琇

en Mao, Xuanxiu

Search repository
徐, 暢

× 徐, 暢

ja 徐, 暢

en Xu, Chang

Search repository
柳本, 大地

× 柳本, 大地

ja 柳本, 大地

en Yanamoto, Daichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 listening comprehension
主題
主題Scheme Other
主題 perception
主題
主題Scheme Other
主題 meaning processing
主題
主題Scheme Other
主題 attention distribution
主題
主題Scheme Other
主題 working memory
主題
主題Scheme Other
主題 聴解
主題
主題Scheme Other
主題 音知覚
主題
主題Scheme Other
主題 意味処理
主題
主題Scheme Other
主題 注意配分
主題
主題Scheme Other
主題 作動記憶
内容記述
内容記述 This study explores how Chinese learners of Japanese allocate resources for perception and processing of language information in listening comprehension considering attention distribution. The learners’ information-processing mechanism is analyzed in the process of listening comprehension. Specifically, this study controls the individual differentiators of working memory capacity and adopts the approach of dual-task features by simultaneously performing the semantic decision and noise detection tasks for auditory inputs in the experiment. The results show that regardless of the capacity of working memory in the noise detection task, the correct response rate for conditions following the “phrase" was higher than that of conditions within the “phrase." However, the correct response rate of conditions within the “phrase" in the semantic decision task was higher than that of conditions following the “phrase". The above findings show that advanced Japanese learners simultaneously perform segmentation of speech flow and semantic processing in terms of unit chunks during the process of listening comprehension.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48491
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 225
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 68, p. 225-232, 発行日 2019-12-20
旧ID 48491
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:53:56.044125
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3