ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 68号

「まあ」の出現しやすい条件 : 教師と学生との会話を中心に

https://doi.org/10.15027/48488
https://doi.org/10.15027/48488
1cf42ef6-81d6-478d-8ac3-69c5963e7242
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_68_195.pdf BullGradSchEducHU-Part2_68_195.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「まあ」の出現しやすい条件 : 教師と学生との会話を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Conditions that “Maa" is likely to Appear: Focusing on conversations between teachers and students
言語 en
作成者 馮, 文彦

× 馮, 文彦

ja 馮, 文彦

en Feng, Wenyan

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Maa
主題
主題Scheme Other
主題 Natural Conversations
主題
主題Scheme Other
主題 Meta-perspective
主題
主題Scheme Other
主題 まあ
主題
主題Scheme Other
主題 自然会話
主題
主題Scheme Other
主題 メタ的な視点
内容記述
内容記述 This study uses the recordings of Japanese native speakers’ natural conversations as the research data to investigate the usage of Japanese filler “Maa". Comparing the conversations between students and their friends with those between students and teachers, the results indicated that 1. teachers use “Maa" more often than students, and when students talk to their teachers, they are not consciously avoiding “Maa" 2. in student-friend conversation “Maa" is prone to appear when speaking with confidence, in student-teacher conversation, people use “Maa" to make others feel him humble. Analyzing the student-teacher conversation, the result shows that “Maa" tends to appear in utterance with meta-consciousness. Specifically, it is an utterance that tries to show him humbly, or a comment from a meta-perspective, and it often appears in the form of supplementary utterance. Also, the meaning of “Maa" cannot be sought, it should be considered in the form of specifying an environment in which it appears easily.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48488
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 195
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 68, p. 195-203, 発行日 2019-12-20
旧ID 48488
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:53:29.860059
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3