ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 68号

総合的英語リスニング能力と音楽的背景の関係解明に向けた基礎的研究 : 学習者の英語学習経験に着目して

https://doi.org/10.15027/48475
https://doi.org/10.15027/48475
d2af8833-f4ba-429b-9bc4-3275450eab0b
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_68_73.pdf BullGradSchEducHU-Part2_68_73.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 総合的英語リスニング能力と音楽的背景の関係解明に向けた基礎的研究 : 学習者の英語学習経験に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of the Relationship between General Listening Profi ciency and Musical Background from the Perspective of Japanese EFL Learners with Various Levels of English Learning Experience
言語 en
作成者 川島, 浩勝

× 川島, 浩勝

ja 川島, 浩勝

en Kawashima, Hirokatsu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 EFL
主題
主題Scheme Other
主題 listening profi ciency
主題
主題Scheme Other
主題 musical education
主題
主題Scheme Other
主題 musical activities
主題
主題Scheme Other
主題 English learning experience
主題
主題Scheme Other
主題 外国語としての英語
主題
主題Scheme Other
主題 リスニング能力
主題
主題Scheme Other
主題 音楽教育
主題
主題Scheme Other
主題 音楽的活動
主題
主題Scheme Other
主題 英語学習経験
内容記述
内容記述 The Relationship between general listening proficiency and musical background was investigated from the perspective of Japanese EFL learners with various levels of English learning experience. The subjects’ (n = 63) general English listening proficiency was examined by the listening section of a standardized English language proficiency test. With regard to musical background, the subjects’ fondness for school music education and out-of-school music activities were assessed by nine-point Likert-scale questionnaires at the elementary and junior high levels and from the elementary to college level, respectively. The subjects’ English learning experience, defined by the amount of their out-of-school English learning from the elementary to college level, was also assessed by the same style of questionnaires. Data analyses, including principle component regression analysis, revealed: 1) that both the learners’ English learning experience and musical background may be independently related in statistical significance to general listening proficiency, although the link between musical background and general listening proficiency is not strong; 2) that the observation of such relationships may become feasible when non-linear elements such as interactions of out-of-school music activity variables are employed; and 3) that the predictive power of the variance of general listening proficiency by musical background may reach its highest level, 27% (p=.00).
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48475
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 73
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 68, p. 73-80, 発行日 2019-12-20
旧ID 48475
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:51:36.367822
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3