ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 68号

A. Swennen とK. Smith の教師教育者の専門性開発論

https://doi.org/10.15027/48472
https://doi.org/10.15027/48472
df5af36f-0316-4186-a473-e847348e8422
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_68_45.pdf BullGradSchEducHU-Part2_68_45.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル A. Swennen とK. Smith の教師教育者の専門性開発論
言語 ja
タイトル
タイトル Professional Development Theories of Teacher Educator: Drs A. Swennen and K. Smith
言語 en
作成者 濱本, 想子

× 濱本, 想子

ja 濱本, 想子

en Hamamoto, Aiko

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
主題Scheme Other
主題 professional development
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育者
主題
主題Scheme Other
主題 専門性開発
内容記述
内容記述 A theoretical composition is drawn for the professional development of teacher educators. In this study, we focused on Dr. Anja Swennen and Dr. Kari Smith, who are actively engaged in teacher education research. Dr. Swennen focused on the theory of professional development in internal disciplines and expects teacher educators to work on their own professional development. On the other hand, Dr. Smith explored the ability to prove theories based on external criteria and advocates the importance of systematic professional development. By absorbing their theories, we obtained the two suggestions for Japanese teacher education reform. First, it is necessary to nurture the expertise of teacher educators responsible for student teaching and beginning teachers’ training intentionally and systematically. Second, it is also necessary to position this expertise to nurture teachers in the qualities and abilities that should be cultivated in professional school for teacher education. From this perspective, we obtained a design for the professional development of teacher educators.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48472
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 45
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 68, p. 45-54, 発行日 2019-12-20
旧ID 48472
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:51:08.224757
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3