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  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 67号

女子大学生の量産型ファッションに対する意識と態度

https://doi.org/10.15027/46794
https://doi.org/10.15027/46794
041a51ce-06f2-40e7-b786-f4bc737f1deb
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_67_279.pdf BullGradSchEducHU-Part2_67_279.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 女子大学生の量産型ファッションに対する意識と態度
言語 ja
タイトル
タイトル Awareness and Attitudes of Female University Students on Mass-Produced Fashion
言語 en
作成者 今川, 真治

× 今川, 真治

ja 今川, 真治

en Imakawa, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 mass-produced fashion
主題
主題Scheme Other
主題 female university students
主題
主題Scheme Other
主題 independent self-construal
主題
主題Scheme Other
主題 deindividuation in fashion
主題
主題Scheme Other
主題 量産型ファッション
主題
主題Scheme Other
主題 女子大学生
主題
主題Scheme Other
主題 相互協調的自己観
主題
主題Scheme Other
主題 ファッションの没個性化
主題
主題Scheme NDC
主題 360
内容記述
内容記述 Depersonalized, bureaucratic fashion, which is called ryosan-gata or mass-produced fashion, has become prevalent among young Japanese. Although fashion is one of the most important means to express individuality, many young people accept or even prefer massproduced fashion. This study explored and clarified the awareness and attitudes of female university students toward mass-produced fashion. A questionnaire survey was conducted with 140 female university students to examine their daily fashion consciousness and their opinion of mass-produced fashion. In 1995, Kiuchi developed a scale to measure individuals on their dimension of independent versus interdependent self-construal. This scale was used to analyze the survey results. More than 80% of the students answered that they were interested in fashion. However, they did not rapidly adopt fashion trends. The students observed that the most important consideration when purchasing clothes is whether the item suits her and expresses her individuality. However, about 40% of the students preferred mass-produced fashion and more than 70% of these students felt contented with their choices. The students who were classifi ed with interdependent self-construal tend to prefer mass-produced fashion, while students classified with independent self-construal prefer fashion that is not mass produced. Students with interdependent self-construal also observed that they liked mass-produced fashion. In conclusion, the cultural interdependency of Japanese society is thought to influence the deindividuation in fashions among Japanese youth.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,平成29年度広島大学教育学部卒業生伊原明日香の卒業研究の収集データをもとに作成したものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46794
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 279
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 67, p. 279-287, 発行日 2018-12-21
旧ID 46794
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Ver.1 2025-03-02 06:49:21.613052
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