ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 67号

カンボジアの初等教員養成における体育科教育法の現状と課題 : シハヌークビル州とカンポット州の事例

https://doi.org/10.15027/46793
https://doi.org/10.15027/46793
fc1c6ec4-25e6-47fc-830d-db0c4af61e18
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_67_269.pdf BullGradSchEducHU-Part2_67_269.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル カンボジアの初等教員養成における体育科教育法の現状と課題 : シハヌークビル州とカンポット州の事例
言語 ja
タイトル
タイトル Current Situation and Issues in Physical Education Teaching Methods at Provincial Teacher Training Colleges in Cambodia: Case Studies of Sihanoukville and Kampot Provinces
言語 en
作成者 山平, 芳美

× 山平, 芳美

ja 山平, 芳美

en Yamahira, Yoshimi

Search repository
齊藤, 一彦

× 齊藤, 一彦

ja 齊藤, 一彦

en Saito, Kazuhiko

Search repository
白石, 智也

× 白石, 智也

ja 白石, 智也

en Shiraishi, Tomoya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Physical Education
主題
主題Scheme Other
主題 Curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 Developing Country
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher Training
主題
主題Scheme Other
主題 体育
主題
主題Scheme Other
主題 カリキュラム
主題
主題Scheme Other
主題 開発途上国
主題
主題Scheme Other
主題 教員養成
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study focused on clarifying the current situation and problems physical education teaching methods at provincial teacher training colleges (PTTC) in Cambodia. Three tasks were set to achieve the study aims: i.e., (1) to characterize the syllabus for physical education teaching methods in the PTTC curriculum; (2) to identify commonalities between this syllabus and the Cambodian National Curriculum of Physical, Health and Sport Education for Primary School 2006‒2007 and determine whether the syllabus was in accordance with the National Curriculum; and (3) to clarify the current situation and issues in physical education teaching methods in Cambodia by observing PTTC classes using these methods and by interviewing the involved people. The physical education teaching methods in the Cambodian PTTC curriculum were structured systematically and systemically, and well in accordance with the Cambodian National Curriculum. In addition, the PTTC classes were conducted in accordance with the syllabus of physical education teaching methods in the PTTC curriculum. Our future challenges are: (1) to clarify which department of the Cambodian Ministry of Education, Youth and Sport should take the initiative to revise the PTTC curriculum; (2) to help revise the syllabus based on an accurate determination of the current PTTC situation; and (3) to determine whether PTTC graduates can properly teach physical education classes using a follow-up survey.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の一部は,JSPS科研費JP17K13122の助成を受けて実施された。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46793
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 269
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 67, p. 269-278, 発行日 2018-12-21
旧ID 46793
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:49:12.436591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3