ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 67号

短期大学生の英語ライティングにおける内省的フィードバックの効果

https://doi.org/10.15027/46776
https://doi.org/10.15027/46776
ae2cab52-de4e-4cd1-9f61-2be6ea36b245
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_67_115.pdf BullGradSchEducHU-Part2_67_115.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 短期大学生の英語ライティングにおける内省的フィードバックの効果
言語 ja
タイトル
タイトル Effect of Reflective Feedback on Japanese Junior College Students’ English Writing Skills
言語 en
作成者 仲川, 浩世

× 仲川, 浩世

ja 仲川, 浩世

en Nakagawa, Hiroyo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 reflective feedback
主題
主題Scheme Other
主題 English writing
主題
主題Scheme Other
主題 junior college students
主題
主題Scheme Other
主題 内省的フィードバック
主題
主題Scheme Other
主題 英語ライティング
主題
主題Scheme Other
主題 短期大学生
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to clarify the eff ect of reflective feedback by teachers on Japanese junior college students’ English writing skills. Since the 1980s, feedback studies have been conducted in the second-language writing and acquisition fields. However, there are no conclusive fi ndings regarding what kind of feedback is the most suitable, how it should be used, and when it should be provided for specific groups of students. In addition, affective factors such as students’ willingness to receive feedback have not yet been investigated sufficiently. Thus, a teacher provided feedback to promote students’ reflection on their English writing. Reflective feedback is defi ned here as “teachers’ feedback to promote students’ self-reflection." After receiving reflective feedback from their teacher, 17 Japanese junior college students revised their paragraphs and reflected on their English writing abilities. After receiving their teacher’s reflective feedback, the students planned approaches to learning, chose writing strategies, and achieved their long-term goals. The results indicate that the students became aware of their writing problems, reduced their anxiety, and developed autonomy. In addition, less-proficient writers improved their overall paragraph structures. Therefore, despite the small sample size, this study seems to have succeeded in evaluating the effects of reflective feedback on students’ English writing skills.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費18K00900の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46776
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 67, p. 115-123, 発行日 2018-12-21
旧ID 46776
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:46:47.895234
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3