ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 67号

カンボジア中学校社会科授業の現状と再生産の構造

https://doi.org/10.15027/46772
https://doi.org/10.15027/46772
d3826f35-d579-4a3d-a385-bf4b0fb6f1f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_67_75.pdf BullGradSchEducHU-Part2_67_75.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル カンボジア中学校社会科授業の現状と再生産の構造
言語 ja
タイトル
タイトル Reproduction of Secondary School Social Studies Lessons in Cambodia
言語 en
作成者 守谷, 富士彦

× 守谷, 富士彦

ja 守谷, 富士彦

en Moriya, Fujihiko

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
桑山, 尚司

× 桑山, 尚司

ja 桑山, 尚司

en Kuwayama, Hisashi

Search repository
平田, 浩一

× 平田, 浩一

ja 平田, 浩一

en Hirata, Koichi

Search repository
升谷, 英子

× 升谷, 英子

ja 升谷, 英子

en Masutani, Eiko

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Cambodia
主題
主題Scheme Other
主題 Social Studies
主題
主題Scheme Other
主題 Implemented Curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson Construction
主題
主題Scheme Other
主題 カンボジア
主題
主題Scheme Other
主題 社会科
主題
主題Scheme Other
主題 実践カリキュラム
主題
主題Scheme Other
主題 授業構成
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study used a field survey to clarify the current state and characteristics of secondary school social studies lessons in Cambodia and explore the reasons that these lessons were being reproduced. The current state of the Cambodian social studies education system was observed through five classes broadly exploring different areas and subjects in January and February 2018. Four common characteristics were observed: (1) course objectives to understand normative and factual knowledge; (2) knowledge-based content; (3) activities to ask questions about the lesson contents; and (4) evaluations to ascertain whether the students can repeat the given knowledge. However, we presume that external situations influence the teachers’ choice of lesson structure in reproducing these common lessons. In addition, issues with teachers’ internal beliefs about the meta-cognition deficiencies in the lesson constructions and themselves must be addressed. Appropriate support is necessary based on these real-world teaching situations and school teacher culture.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46772
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 75
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 67, p. 75-84, 発行日 2018-12-21
旧ID 46772
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:46:12.217812
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3