ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 67号

平和観の再構築とそのメタ認知を促す授業モジュール

https://doi.org/10.15027/46769
https://doi.org/10.15027/46769
663f9a0f-4525-4b85-b1e5-87ed361a0690
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_67_47.pdf BullGradSchEducHU-Part2_67_47.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 平和観の再構築とそのメタ認知を促す授業モジュール
言語 ja
タイトル
タイトル Developing Lesson Modules for Reconstruction of Perspectives on Peace and Meta-cognition of its Process
言語 en
作成者 草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
尾藤, 郁哉

× 尾藤, 郁哉

ja 尾藤, 郁哉

en Bito, Fumiya

Search repository
福元, 正和

× 福元, 正和

ja 福元, 正和

en Fukumoto, Masakazu

Search repository
城戸, ナツミ

× 城戸, ナツミ

ja 城戸, ナツミ

en Kido, Natsumi

Search repository
高, 錦婷

× 高, 錦婷

ja 高, 錦婷

en Gao, Jinting

Search repository
近藤, 秀樹

× 近藤, 秀樹

ja 近藤, 秀樹

en Kondo, Hideki

Search repository
山口, 安司

× 山口, 安司

ja 山口, 安司

en Yamaguchi, Yasuji

Search repository
鈩, 悠介

× 鈩, 悠介

ja 鈩, 悠介

en Tatara, Yusuke

Search repository
河原, 洸亮

× 河原, 洸亮

ja 河原, 洸亮

en Kawahara, Kosuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Peace Education
主題
主題Scheme Other
主題 Meta-Cognition
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson Module
主題
主題Scheme Other
主題 平和教育
主題
主題Scheme Other
主題 メタ認知
主題
主題Scheme Other
主題 授業モジュール
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this study is to develop the module for peace education which helps learners to reconstruct their own perspectives on peace. Previous studies introducing lesson plans on peace education have limitation in that these lesson plans focus heavily on wars or issues unfamiliar to students. In addition, they were not intended to give opportunities to metacognize the reconstruction of perspectives on peace. The lesson module we developed consists of three section: introduction section, main section, closing section. The main section consists of six units, and we chose six concepts or theories with which learners reconstruct their perspectives on peace:(1)game theory, (2)Galtung’s theory of peace, (3)conflict resolution, (4)authoritarian personality, (5)labeling theory, and, (6)social identity. This lesson module includes not only various concepts or theories about peace but also the process through which learners reconstruct their own perspectives on peace and reflection on the process in order to cultivate peace-makers.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46769
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 67, p. 47-56, 発行日 2018-12-21
旧ID 46769
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:45:45.305214
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3