Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
平和観の再構築とそのメタ認知を促す授業モジュール |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Developing Lesson Modules for Reconstruction of Perspectives on Peace and Meta-cognition of its Process |
|
言語 |
en |
作成者 |
草原, 和博
尾藤, 郁哉
福元, 正和
城戸, ナツミ
高, 錦婷
近藤, 秀樹
山口, 安司
鈩, 悠介
河原, 洸亮
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Peace Education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Meta-Cognition |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Lesson Module |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
平和教育 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
メタ認知 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
授業モジュール |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The aim of this study is to develop the module for peace education which helps learners to reconstruct their own perspectives on peace. Previous studies introducing lesson plans on peace education have limitation in that these lesson plans focus heavily on wars or issues unfamiliar to students. In addition, they were not intended to give opportunities to metacognize the reconstruction of perspectives on peace. The lesson module we developed consists of three section: introduction section, main section, closing section. The main section consists of six units, and we chose six concepts or theories with which learners reconstruct their perspectives on peace:(1)game theory, (2)Galtung’s theory of peace, (3)conflict resolution, (4)authoritarian personality, (5)labeling theory, and, (6)social identity. This lesson module includes not only various concepts or theories about peace but also the process through which learners reconstruct their own perspectives on peace and reflection on the process in order to cultivate peace-makers. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/46769 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5554 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618725 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
47 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
号 67,
p. 47-56,
発行日 2018-12-21
|
旧ID |
46769 |