ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 66号

日本語学習者は聴解においてどのような情報に注意を向けるか : 聴解時の教示操作とテキスト読解時の視線分析を用いた実験的検討

https://doi.org/10.15027/44785
https://doi.org/10.15027/44785
198946b2-1cf8-4838-bd21-8292597792b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_66_111.pdf BullGradSchEducHU-Part2_66_111.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語学習者は聴解においてどのような情報に注意を向けるか : 聴解時の教示操作とテキスト読解時の視線分析を用いた実験的検討
言語 ja
タイトル
タイトル What Information do Japanese Learners Pay Attention to When Listening: An Experimental Analysis through Instruction Manipulation and Eye-tracking during Reading
言語 en
作成者 松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
徐, 婕

× 徐, 婕

ja 徐, 婕

en Xu, Jie

Search repository
徐, 暢

× 徐, 暢

ja 徐, 暢

en Xu, Chang

Search repository
柳本, 大地

× 柳本, 大地

ja 柳本, 大地

en Yanamoto, Daichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese language listening
主題
主題Scheme Other
主題 attention
主題
主題Scheme Other
主題 instruction
主題
主題Scheme Other
主題 eye movements
主題
主題Scheme Other
主題 information processing
主題
主題Scheme Other
主題 日本語聴解
主題
主題Scheme Other
主題 注意
主題
主題Scheme Other
主題 教示
主題
主題Scheme Other
主題 視線追跡
主題
主題Scheme Other
主題 情報処理
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to illustrate what information Japanese language learners pay attention to during a listening exercise. We analyzed eye movement to identify the information that Chinese students learning Japanese pay attention to when listening to text. The results showed that the detailed-information instruction group had a longer reading time and a highertotal and keyword fixations than the entire-information instruction group. The participants under detail-information instruction paid more attention to words and phrases with a bottomup strategy during the listening exercise. In contrast, those in the entire-information instruction group paid little attention to detail, skipped through the text and utilized a top-down strategy during the exercise. In conclusion, the results of the experiment indicate that selective attention methods diff er according to listening consciousness.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44785
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 111
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 66, p. 111-118, 発行日 2017-12-22
旧ID 44785
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:42:49.462778
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3