ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 66号

歴史的な見方・考え方の働きはいかに可視化できるのか : 思考ツールを用いた歴史導入単元「江戸時代の朝顔ブーム」を手がかりに

https://doi.org/10.15027/44777
https://doi.org/10.15027/44777
78313939-4a0c-4f74-b46e-3f973e9a1e38
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_66_41.pdf BullGradSchEducHU-Part2_66_41.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 歴史的な見方・考え方の働きはいかに可視化できるのか : 思考ツールを用いた歴史導入単元「江戸時代の朝顔ブーム」を手がかりに
言語 ja
タイトル
タイトル How to Visualize the Work of Historical Understanding and Thinking: Introductory History Lesson “Morning Glory Boom in the Edo Period" with Thinking Tools
言語 en
作成者 草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
兒玉, 泰輔

× 兒玉, 泰輔

ja 兒玉, 泰輔

en Kodama, Taisuke

Search repository
山本, 稜

× 山本, 稜

ja 山本, 稜

en Yamamoto, Ryo

Search repository
吉川, 友則

× 吉川, 友則

ja 吉川, 友則

en Yoshikawa, Tomonori

Search repository
茂松, 郁弥

× 茂松, 郁弥

ja 茂松, 郁弥

en Shigematsu, Fumiya

Search repository
河原, 洸亮

× 河原, 洸亮

ja 河原, 洸亮

en Kawahara, Kosuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Historical sense and thinking
主題
主題Scheme Other
主題 Thinking Tools
主題
主題Scheme Other
主題 Improvement of lessons
主題
主題Scheme Other
主題 History introduction lesson
主題
主題Scheme Other
主題 歴史的な見方・考え方
主題
主題Scheme Other
主題 思考ツール
主題
主題Scheme Other
主題 指導改善
主題
主題Scheme Other
主題 歴史導入単元
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this research is to answer the following questions: “How should we teach historical understanding and thinking and visualize the work of historical understanding and thinking?" This research focuses on instruction that encourages students to engage in understanding and thinking. To achieve this, this research developed three principles for teaching. Based on these, we developed an introductory history lesson “Morning Glory Boom in the Edo Period". This lesson was taught to first year students at a junior high school. The results show that by using appropriate thinking tools in the process of forming historical recognition, we can understand the steps involved in a student’s historical understanding and thinking. In addition, as result of visualizing the student’s historical understanding and thinking, we can improve lessons, taking into account their limitations.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44777
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 41
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 66, p. 41-50, 発行日 2017-12-22
旧ID 44777
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:41:41.415528
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3