Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
歴史的な見方・考え方の働きはいかに可視化できるのか : 思考ツールを用いた歴史導入単元「江戸時代の朝顔ブーム」を手がかりに |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
How to Visualize the Work of Historical Understanding and Thinking: Introductory History Lesson “Morning Glory Boom in the Edo Period" with Thinking Tools |
|
言語 |
en |
作成者 |
草原, 和博
兒玉, 泰輔
山本, 稜
吉川, 友則
茂松, 郁弥
河原, 洸亮
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Historical sense and thinking |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Thinking Tools |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Improvement of lessons |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
History introduction lesson |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
歴史的な見方・考え方 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
思考ツール |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
指導改善 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
歴史導入単元 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The aim of this research is to answer the following questions: “How should we teach historical understanding and thinking and visualize the work of historical understanding and thinking?" This research focuses on instruction that encourages students to engage in understanding and thinking. To achieve this, this research developed three principles for teaching. Based on these, we developed an introductory history lesson “Morning Glory Boom in the Edo Period". This lesson was taught to first year students at a junior high school. The results show that by using appropriate thinking tools in the process of forming historical recognition, we can understand the steps involved in a student’s historical understanding and thinking. In addition, as result of visualizing the student’s historical understanding and thinking, we can improve lessons, taking into account their limitations. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/44777 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5554 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618725 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
41 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
号 66,
p. 41-50,
発行日 2017-12-22
|
旧ID |
44777 |