ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 65号

家庭科教員養成における教科観の構築に関する研究 : 広島大学人間生活系コースにおけるカリキュラムの検討・改善をめぐって

https://doi.org/10.15027/41636
https://doi.org/10.15027/41636
b4e5c415-55b3-4361-a0f4-cce3596423e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_65_257.pdf BullGradSchEducHU-Part2_65_257.pdf (697.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 家庭科教員養成における教科観の構築に関する研究 : 広島大学人間生活系コースにおけるカリキュラムの検討・改善をめぐって
言語 ja
タイトル
タイトル Views of Students Undergoing Home Economics Teacher Training : Reconstructing the Human Life Sciences Curriculum of Hiroshima University
言語 en
作成者 鈴木, 明子

× 鈴木, 明子

ja 鈴木, 明子

en Suzuki, Akiko

Search repository
村上, かおり

× 村上, かおり

ja 村上, かおり

en Murakami, Kaori

Search repository
梶山, 曜子

× 梶山, 曜子

ja 梶山, 曜子

en Kajiyama, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Home Economics Teacher Training
主題
主題Scheme Other
主題 Views of Subject
主題
主題Scheme Other
主題 Curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 Home Economics
主題
主題Scheme Other
主題 Task of living
主題
主題Scheme Other
主題 家庭科教員養成
主題
主題Scheme Other
主題 教科観
主題
主題Scheme Other
主題 カリキュラム
主題
主題Scheme Other
主題 家政学
主題
主題Scheme Other
主題 生活課題
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 We reconsidered the core subject of the human life sciences education curriculum at Hiroshima University to examine the views of students undergoing home economics teacher training. Although it is possible to understand the task of living conceptually and abstractly, an issue that students were taught in the previous year, our study revealed that students did not understand their role as prosumers. In addition, we found that understanding of Home Economics as a background science did not help. We confirmed the effect of Problem Based Learning (PBL) in advance, by testing students who took the same subjects in a previous year. Moreover, we examined product and performance issues including cooking practice, and proposed a learning process to address the issue proactively and cooperatively. This proposed process involves the recognition of conscious living by deeply examining important issues, to enhance students’ awareness of their role as prosumers, and highlighting the significance of Home Economics as a background science.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/41636
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 257
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 65, p. 257-264, 発行日 2016-12-22
旧ID 41636
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:40:09.060533
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3