ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 65号

もう一歩の日本語文法 : 納得のいく文法説明を求めて

https://doi.org/10.15027/41625
https://doi.org/10.15027/41625
e92635ff-99eb-4043-8857-b70c6c28a4bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_65_169.pdf BullGradSchEducHU-Part2_65_169.pdf (913.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル もう一歩の日本語文法 : 納得のいく文法説明を求めて
言語 ja
タイトル
タイトル Another Step in Japanese Grammar : Toward a convincing grammatical explanation
言語 en
作成者 白川, 博之

× 白川, 博之

ja 白川, 博之

en Shirakawa, Hiroyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 descriptive study
主題
主題Scheme Other
主題 teaching Japanese as a second language
主題
主題Scheme Other
主題 learners' point of view
主題
主題Scheme Other
主題 vital points of description
主題
主題Scheme Other
主題 記述的研究
主題
主題Scheme Other
主題 日本語教育
主題
主題Scheme Other
主題 学習者の視点
主題
主題Scheme Other
主題 記述の「勘どころ」
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper discusses the necessity of the re-establishment of the reciprocal relationship between the study of Japanese grammar and the teaching of Japanese as a second language. Descriptive study of Japanese grammar has been developing to meet the demand of Japanese learners and teachers. However, the relationship between the two is much less close recently. Based on many examples, we will argue (1) that the descriptive study of Japanese grammar, which is said to be making less progress these days, could obtain many vital points of description from the Japanese learners' point of view, and (2) that numerous findings of the grammatical studies of several decades, on the other hand, remain unapplied to the grammatical explanations for Japanese learners.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は,台湾日語教育学会(2011年11月25日,静宜大学),日本語教育学会研究集会(2013年8月31日,京都外国語大学),韓国日語教育学会第28回国際学術大会(2015年12月5日,同徳大学)において同名の題目で行った講演の内容に加筆・修正を加えたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/41625
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 169
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 65, p. 169-175, 発行日 2016-12-22
旧ID 41625
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:38:36.104436
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3