WEKO3
アイテム
もう一歩の日本語文法 : 納得のいく文法説明を求めて
https://doi.org/10.15027/41625
https://doi.org/10.15027/41625e92635ff-99eb-4043-8857-b70c6c28a4bc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | もう一歩の日本語文法 : 納得のいく文法説明を求めて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Another Step in Japanese Grammar : Toward a convincing grammatical explanation | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
白川, 博之
× 白川, 博之
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | descriptive study | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching Japanese as a second language | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learners' point of view | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vital points of description | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 記述的研究 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本語教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習者の視点 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 記述の「勘どころ」 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper discusses the necessity of the re-establishment of the reciprocal relationship between the study of Japanese grammar and the teaching of Japanese as a second language. Descriptive study of Japanese grammar has been developing to meet the demand of Japanese learners and teachers. However, the relationship between the two is much less close recently. Based on many examples, we will argue (1) that the descriptive study of Japanese grammar, which is said to be making less progress these days, could obtain many vital points of description from the Japanese learners' point of view, and (2) that numerous findings of the grammatical studies of several decades, on the other hand, remain unapplied to the grammatical explanations for Japanese learners. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本論文は,台湾日語教育学会(2011年11月25日,静宜大学),日本語教育学会研究集会(2013年8月31日,京都外国語大学),韓国日語教育学会第28回国際学術大会(2015年12月5日,同徳大学)において同名の題目で行った講演の内容に加筆・修正を加えたものである。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/41625 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 169 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 65, p. 169-175, 発行日 2016-12-22 |
|||||||||
旧ID | 41625 |