Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
小学校における地理的内容の展開とその特徴 : イギリス初等地理テキストブック Collins Primary Geography の分析から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Geographical Contents in Primary School : An Analysis of the English Geography Textbook “Collins Primary Geography" |
|
言語 |
en |
作成者 |
阪上, 弘彬
村田, 翔
由井, 義通
杉谷, 真理子
佟, 亜斎娜
中村, 勇介
橋本, 訓典
今井, 貴秀
氏原, 秀
兒玉, 泰輔
茂松, 郁弥
竹下, 紘平
陶, 子
潘, 意涵
山本, 稜
横川, 知司
吉川, 友則
劉, 思純
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Geographical Education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
England |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Geography Textbook for Primary School |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
地理教育 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
イギリス |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
初等地理テキストブック |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
In this study, we have analyzed the English geography textbook “Collins Primary Geography", in order to clarify the characteristics of geographical contents in primary school. Results of this study are as follows: age (grade)-appropriate teaching through different process of leaning (awareness, understanding, cognition and value judgement) and physical, human, environmental geography and topography as a content. However, there are no contents across physical and human geography, one of the features of geography, in the textbook. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本稿は,2016年度前期開講の地理認識内容学特講(由井担当)の一部をもとに,加筆・修正を加えたものである。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/41612 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5554 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618725 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
45 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
号 65,
p. 45-52,
発行日 2016-12-22
|
旧ID |
41612 |