WEKO3
アイテム
中等家庭科教員養成における教科に関する科目「保育学」の内容検討 : 教員養成系大学のシラバスを手がかりとして
https://doi.org/10.15027/38973
https://doi.org/10.15027/38973efa54aa2-a7ec-4d37-a4f3-c409cefc9c55
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 中等家庭科教員養成における教科に関する科目「保育学」の内容検討 : 教員養成系大学のシラバスを手がかりとして | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Study of the Lecture Contents about “Early Childhood Care and Education" in the Training Home Economics Teachers of Secondary School : Analysis of the syllabi of the teacher colleges | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
権田, あずさ
× 権田, あずさ
× 今川, 真治
× 鈴木, 明子
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教員養成大学 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 中等家庭科教員養成 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 保育学 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | シラバス | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | teacher colleges | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | training home economics teachers of secondary school | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | early childhood care and education | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | syllabus | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This study aimed to review the contents of the lecture about “Early Childhood Care and Education" at teacher colleges in the training home economics teachers of secondary school. The syllabi of colleges were analyzed for the following two points, 1: The difference of the way of thinking teaching materials between the schools and the teacher training colleges, 2: Weakness of cooperation between teachers in charge of each subject in teacher training courses. Following results were obtained: (1) Most of the colleges had taken up the “development of neonates and infants" as a theme. (2) Colleges more than 70% had taken up “touching experience with young children". (3) Few syllabi of the colleges have dealt with all the subjects that home economics teachers take up in the school. (4) Cooperative lecture or contents between teachers in charge of each subject in teacher training courses was hardly implemented, and cooperation between childcare and other contents was hardly observed. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/38973 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 231 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 64, p. 231-236, 発行日 2015-12-18 |
|||||||||||||||||
旧ID | 38973 |