ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 64号

英語文学読解指導の遅延テストにみる空間表現身体化の定着

https://doi.org/10.15027/38962
https://doi.org/10.15027/38962
84dada1f-e027-4456-9af5-cc83ab1320de
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_64_131.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_64_131.pdf (745.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 英語文学読解指導の遅延テストにみる空間表現身体化の定着
言語 ja
タイトル
タイトル The Consistency of the Embodiment of Spatial Expressions on Delayed Tests in Reading Instruction Using English Literature
言語 en
作成者 熊田, 岐子

× 熊田, 岐子

ja 熊田, 岐子

en Kumada, Michiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Using literary texts in English education in Japan has come under question in general. Literary texts, however, have a strong relationship with the linguistic systems of everyday English language. This study has shown the reading instruction of literary texts with reference to cognitive linguistics. The instructions were 1) grammatical instruction with illustrations of schemas and Japanese translation by a lecturer, 2) drama activity in groups, 3) watching a film adaptation, 4) writing learning assessments. This paper aims to clarify whether students 1) draw the illustrations of the schemas of target spatial expressions which were given instruction during reading instruction, 2) understand from target words other related spatial expressions, and 3) extend prototypes to their psychological meanings. The experimental group (41 university students) were asked to draw illustrations of spatial expressions, and then to add their explanations and English examples to their illustrations in a delayed test performed 5 months after reading instruction. Students were divided into two groups, an experimental group and a control group. This paper showed that 1) the experimental group made more illustrations of schemas for target words than the control group did, 2) the experimental group understood from the target words other non-target words, and 3) a few subjects of the experimental group extended the prototypes to their psychological meanings.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/38962
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 131
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 64, p. 131-138, 発行日 2015-12-18
旧ID 38962
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:33:05.935687
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3