ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 63号

難易度の高い教材を使用した授業による英語リスニング不安の変容

https://doi.org/10.15027/36645
https://doi.org/10.15027/36645
310fb8f8-e9db-4bd2-832b-39adb198382f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_63_175.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_63_175.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 難易度の高い教材を使用した授業による英語リスニング不安の変容
言語 ja
タイトル
タイトル Changes in Learners’ English Listening Anxiety with Use of Difficult Materials
言語 en
作成者 山内, 優佳

× 山内, 優佳

ja 山内, 優佳

en Yamauchi, Yuka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 English
主題
主題Scheme Other
主題 listening
主題
主題Scheme Other
主題 anxiety
主題
主題Scheme Other
主題 material
主題
主題Scheme Other
主題 英語
主題
主題Scheme Other
主題 リスニング
主題
主題Scheme Other
主題 不安
主題
主題Scheme Other
主題 教材
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate changes in Japanese learners’ English anxiety after taking 15-week class in which difficult materials were used. Previous studies have revealed the sources of foreign listening anxiety (e.g., Kim, 2000; Vogely, 1998); however, only few experimental studies have been made in particular from problem-focused (Lazarus & Folkman, 1984) approach. The participants of this study were 25 university students, who were weak in English. A pre/post-design questionnaire survey was conducted, using the revised version of foreign language listening anxiety scale (Yamauchi, 2014). The result showed that the anxiety caused by difficulties of the materials and listeners’ bottom-up processing was significantly lowered, and gave further discussion for approach to lower other types of anxiety. The overall results suggested that teaching materials, which learners had taken as a source of anxiety, also could be a tool to moderate anxiety.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36645
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 175
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 63, p. 175-182, 発行日 2014-12-19
旧ID 36645
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:28:14.836287
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3