WEKO3
アイテム
難易度の高い教材を使用した授業による英語リスニング不安の変容
https://doi.org/10.15027/36645
https://doi.org/10.15027/36645310fb8f8-e9db-4bd2-832b-39adb198382f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 難易度の高い教材を使用した授業による英語リスニング不安の変容 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Changes in Learners’ English Listening Anxiety with Use of Difficult Materials | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
山内, 優佳
× 山内, 優佳
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | English | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | listening | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | anxiety | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | material | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 英語 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | リスニング | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 不安 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教材 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate changes in Japanese learners’ English anxiety after taking 15-week class in which difficult materials were used. Previous studies have revealed the sources of foreign listening anxiety (e.g., Kim, 2000; Vogely, 1998); however, only few experimental studies have been made in particular from problem-focused (Lazarus & Folkman, 1984) approach. The participants of this study were 25 university students, who were weak in English. A pre/post-design questionnaire survey was conducted, using the revised version of foreign language listening anxiety scale (Yamauchi, 2014). The result showed that the anxiety caused by difficulties of the materials and listeners’ bottom-up processing was significantly lowered, and gave further discussion for approach to lower other types of anxiety. The overall results suggested that teaching materials, which learners had taken as a source of anxiety, also could be a tool to moderate anxiety. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/36645 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 175 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 63, p. 175-182, 発行日 2014-12-19 |
|||||||||
旧ID | 36645 |