WEKO3
アイテム
説明的文章の読解方略の拡張 : 「物語」による論証の観点から
https://doi.org/10.15027/36639
https://doi.org/10.15027/36639859d673b-f3da-485f-af2a-f1f1e4aaceba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 説明的文章の読解方略の拡張 : 「物語」による論証の観点から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Expanding of Comprehension Strategies on Reading Expository Texts : With a focus on narrative explanation | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
古賀, 洋一
× 古賀, 洋一
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | expository text | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | comprehension strategy | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | narrative explanation | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 説明的文章 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読解方略 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 「物語」による論証 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | In this paper, I expanded comprehension strategies on reading expository texts with a focus on narrative explanation. First, I considered structure of narrative explanation from the viewpoint of the concept of event and causal connection. Second, I set up reason why narrative explanation has rhetoric from three viewpoints as follow, (1) simulated experience, (2) potentiality for norm, (3) difficulty of criticism. On the basis on these considerations, I analyzed junior high school textbook to identifying comprehension strategies for narrative explanation. As a result of analyzing, I identified comprehension strategies from two viewpoints. One is the strategies for comprehension causal connection between multiple events on narrative explanation and the other is the strategies for comprehension logical consistency on argument through narrative explanation. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/36639 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 119 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 63, p. 119-128, 発行日 2014-12-19 |
|||||||||
旧ID | 36639 |