WEKO3
アイテム
国語科における主題単元学習論の萌芽 : 長谷川孝士を中心に
https://doi.org/10.15027/36637
https://doi.org/10.15027/36637e7233384-4c71-4627-8ad1-bbaab87dfc67
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 国語科における主題単元学習論の萌芽 : 長谷川孝士を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Sign of Thematic Unit Theory in Japanese Language Education : In the case of Takashi Hasegawa | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
池田, 匡史
× 池田, 匡史
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | thematic unit | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Takashi Hasegawa | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the contents of a subject | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | character building | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 主題単元学習 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 長谷川孝士 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教科内容 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 人間形成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | In this paper, I considered about a sign of thematic unit. In this case, I focused on Takashi Hasegawa. His theory is starting point of thematic unit in Japan. He had an awareness of the issues that is unreasonable skill principle in Japanese language education those days. As the correspondence, he advocated of thematic theory. I show three main points of this theory below. (1) “theme" is recognition theme and form of a question. (2) “Theme" must be decided intentionally. (3) Language activities must be set up effectively for approaching “theme". His theory was practiced at the junior high school of Ehime University Faculty of Education around 1971. His theory was inherited by Chikako Makimoto who was teached by Takashi Hasegawa at Hyogo University of Teacher Education. His theory is was very influential in Japanese language education. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/36637 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 99 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 63, p. 99-108, 発行日 2014-12-19 |
|||||||||
旧ID | 36637 |