WEKO3
アイテム
自ら考える力を高める哲学教育の論理 : Philosophy for Children プログラム小学校低学年用コースの場合
https://doi.org/10.15027/36635
https://doi.org/10.15027/36635b4accd11-338a-43c7-81a9-bb035070b44d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 自ら考える力を高める哲学教育の論理 : Philosophy for Children プログラム小学校低学年用コースの場合 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Strategy of Philosophy Education to Develop Thinking Children : An Analysis of Curriculum for Early Elementally School in the Program “Philosophy for Children" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
福井, 駿
× 福井, 駿
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | doing philosophy | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reasoning | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | community of inquiry | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | curriculum analysis | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 哲学する | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理性的姿勢 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 探究の共同体 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | カリキュラム分析 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | In this study, the author explores the strategy of the philosophy education to develop thinking children by analyzing of structures of the curriculum for early elementally school in the program “Philosophy for Children". The curriculum consists of a storybook and instructional manual. The curriculum is structured so that children are made aware of problematical concepts in their own life, and then required to practice judge relations of concepts on their own experience. Children discover good judgments in collaborative inquiry and realize that they make criteria. Student’s realizations for revision of their own thinking is the most important part of the curriculum. This is a departure from the way that philosophy education has been traditionally thought. New philosophy education has a strategy as children develop reasoning in the thinking by themselves thorough cycle of revision of thinking. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/36635 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 79 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 63, p. 79-88, 発行日 2014-12-19 |
|||||||||
旧ID | 36635 |