ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 63号

小学校社会科教師の力量形成過程に関する研究 : 岡田渉教諭の場合

https://doi.org/10.15027/36634
https://doi.org/10.15027/36634
b4e69248-593a-489e-9d9e-ba35e608ab72
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_63_69.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_63_69.pdf (1.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校社会科教師の力量形成過程に関する研究 : 岡田渉教諭の場合
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the School Teacher’s Growth of Elementary Social Studies Teaching : A case study of Mr.Wataru Okada
言語 en
作成者 中島, 常彦

× 中島, 常彦

ja 中島, 常彦

en Nakajima, Tsunehiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 social studies
主題
主題Scheme Other
主題 teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 teaching skill
主題
主題Scheme Other
主題 社会科教育
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育
主題
主題Scheme Other
主題 授業力
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify the outline of the elementary school teacher’s growth, to examine both his lesson plans which is made by Mr. Wataru Okada, and interviews of his life-history. The result of this paper is the following three. 1) He was gradually growing through taking a chance to encounter the mentor teacher at his school. It is important to share time at school. He was able to make lesson plans depending on advices. He began to have positive feelings to teach social studies. 2) He was conscious of understanding children’s learning. He able to make lesson plan connected with the student’s experiences. 3) He gradually makes original lesson plan using theory in social studies teaching. He establishes his own teaching style and reconstructs his views of teaching as perspective transformation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36634
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 69
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 63, p. 69-78, 発行日 2014-12-19
旧ID 36634
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:26:39.745347
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3