ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 62号

1960年代のイタリアにおける音楽科教育に関する研究 : 現代の教科書との比較をとおして

https://doi.org/10.15027/35386
https://doi.org/10.15027/35386
df066d0d-5e7a-4926-af3b-772b03964f8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_367.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_367.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 1960年代のイタリアにおける音楽科教育に関する研究 : 現代の教科書との比較をとおして
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Music Education of Italy in the 1960s : Through comparisons with a present-day textbook
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en Onouchi, Ai

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 music education
主題
主題Scheme Other
主題 Italy
主題
主題Scheme Other
主題 textbook
主題
主題Scheme Other
主題 1960s
主題
主題Scheme Other
主題 音楽科教育
主題
主題Scheme Other
主題 イタリア
主題
主題Scheme Other
主題 教科書
主題
主題Scheme Other
主題 1960年代
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper aims to reveal the content of music education in the 1960s. The paper examines the orientation of a 1963 program that aimed to cultivate love for music and explores connections between this program and a textbook used to administer music education in real-world classrooms. Results of the examination reveal four characteristics pertaining to the textbook: (1) a focus on the study of music theory; (2) sparse connections between individual learning activities; (3) disregard for activities that deal with actual sounds; and(4) the inclusion of content focusing on the interaction of music and life. Links to the 1963 program can be seen in the inclusion of content that potentially cultivates love for music; however, broadly speaking, the textbook content tends to adopt a cognitivist approach. Although music education of the 1960s evolved as an instrument of national renewal following the collapse of fascism from 1945, the education of this period can be placed within a transitional phase toward an era, beginning in the late 1970s, during which music was seen as "a communication tool with close connections to life".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35386
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 367
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 62, p. 367-374, 発行日 2013-12-20
旧ID 35386
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:24:48.998657
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3