WEKO3
アイテム
1960年代のイタリアにおける音楽科教育に関する研究 : 現代の教科書との比較をとおして
https://doi.org/10.15027/35386
https://doi.org/10.15027/35386df066d0d-5e7a-4926-af3b-772b03964f8b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 1960年代のイタリアにおける音楽科教育に関する研究 : 現代の教科書との比較をとおして | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of Music Education of Italy in the 1960s : Through comparisons with a present-day textbook | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
大野内, 愛
× 大野内, 愛
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | music education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Italy | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | textbook | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 1960s | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音楽科教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | イタリア | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教科書 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 1960年代 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper aims to reveal the content of music education in the 1960s. The paper examines the orientation of a 1963 program that aimed to cultivate love for music and explores connections between this program and a textbook used to administer music education in real-world classrooms. Results of the examination reveal four characteristics pertaining to the textbook: (1) a focus on the study of music theory; (2) sparse connections between individual learning activities; (3) disregard for activities that deal with actual sounds; and(4) the inclusion of content focusing on the interaction of music and life. Links to the 1963 program can be seen in the inclusion of content that potentially cultivates love for music; however, broadly speaking, the textbook content tends to adopt a cognitivist approach. Although music education of the 1960s evolved as an instrument of national renewal following the collapse of fascism from 1945, the education of this period can be placed within a transitional phase toward an era, beginning in the late 1970s, during which music was seen as "a communication tool with close connections to life". | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/35386 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 367 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 62, p. 367-374, 発行日 2013-12-20 |
|||||||||
旧ID | 35386 |