ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 62号

子どもの統語標識の学習 : 日本語母語児の格助詞ヲの学習に着眼して

https://doi.org/10.15027/35378
https://doi.org/10.15027/35378
af47c41e-bfba-4c29-8bc7-b9428f09625f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_291.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_291.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子どもの統語標識の学習 : 日本語母語児の格助詞ヲの学習に着眼して
言語 ja
タイトル
タイトル The Acquisition of Syntactic Marker of Japanese Children : Focus on the case marker wo
言語 en
作成者 趙, 曌

× 趙, 曌

ja 趙, 曌

en Zhao, Akiko Chou

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 syntactic marker
主題
主題Scheme Other
主題 accusative marker
主題
主題Scheme Other
主題 Usage-Based Model
主題
主題Scheme Other
主題 input
主題
主題Scheme Other
主題 CHILDES corpus
主題
主題Scheme Other
主題 統語標識
主題
主題Scheme Other
主題 格助詞
主題
主題Scheme Other
主題 用法基盤モデル
主題
主題Scheme Other
主題 インプット
主題
主題Scheme Other
主題 CHILDES コーパス
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to investigate how Japanese children learn the accusative marker focusing on the question whether or not this learning process is verb-specific. Speech of two children talking with their caretakers from CHILDES corpus was analyzed. For each speaker, the frequency of each verb that appeared in the speech was calculated. Verbs that were used 1-3 times were considered as unproductive while those used 4 times or more as productive. The results showed that children's productive verbs were found to be productive in their caretakers' speech as well, suggesting an input-based statistical learning of verb for children. Furthermore, children used wo for both productive and unproductive verbs, supporting that the learning of accusative markers is a verb-specific process even in a low input circumstance, since the verb-specific learning is that the productive usage and non-productive usage are exist together.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35378
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 291
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 62, p. 291-300, 発行日 2013-12-20
旧ID 35378
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:23:40.819028
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3