ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 62号

英語を母語とする日本語学習者の誤解場面における言語的対応

https://doi.org/10.15027/35372
https://doi.org/10.15027/35372
870314f5-f453-434c-aed7-615b7c330b34
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_237.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_237.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 英語を母語とする日本語学習者の誤解場面における言語的対応
言語 ja
タイトル
タイトル Verbal Responses in Problematic Situations of Misunderstanding by English-Speaking Learners of Japanese
言語 en
作成者 畑佐, 由紀子

× 畑佐, 由紀子

ja 畑佐, 由紀子

en Hatasa, Yukiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 speech act
主題
主題Scheme Other
主題 misunderstanding situations
主題
主題Scheme Other
主題 verbal responses
主題
主題Scheme Other
主題 発話行為
主題
主題Scheme Other
主題 誤解場面
主題
主題Scheme Other
主題 言語的対応
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present study investigates how foreign language learners of Japanese (JFL learners) in the US respond in misunderstanding situations, and whether interpersonal relationship and situational factors affect their behaviors. Twenty-nine JFL learners who are native speaker of American English are presented with a series of misunderstanding situations and are asked to tell the likelihood of them saying something about the problems and write what they may say if they are to respond. The results show that the learners tend to respond verbally, in both serious and trivial misunderstanding situations. Also, they tend to defend their position and try to find the cause. In addition, they make explicit statements, instead of using mitigating expressions. Although the learners are more confrontational and willing to resolve the conflict than native speakers of Japanese, they are also sensitive to social hierarchy and degree of intimacy in that they tend to apologize more often to social superiors and acquaintances than to social equals and friends.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35372
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 237
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 62, p. 237-243, 発行日 2013-12-20
旧ID 35372
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:22:48.412316
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3